Bunshot op de helft

De meeste tafeltennisteams zijn inmiddels op de helft van de najaarscompetitie aangekomen. Afgelopen week, in speelweek 5 kon viermaal winst en viermaal verlies worden genoteerd en zo langzamerhand wordt al een beetje duidelijk welk tweetal zich zorgen moet maken, wie er goed op koers is en voor welk duo de competitie in de middenmoot zal eindigen. Deze week zijn er twee uitwedstrijden en vanavond komen er drie teams thuis in actie.

Voor Bunshot 1 pakken zich donkere wolken samen. Ronny Vermeer en Arjan de Graaf kwamen ook afgelopen donderdag tijdens de uitwedstrijd tegen Bijmaat niet verder dan één schamel winstpunt. Het huidige puntentotaal van slechts 5 uit 4 wedstrijden zorgt ervoor dat de mannen stijf onderaan in de 1e klasse B staan en dus moeten vrezen voor degradatie naar de 2e klasse. Deze week is het vlaggenschip van Bunshot vrij, komende woensdag is het thuis tegen 1 van de twee koplopers uit de poule, TTVN 1 uit Nieuwegein.

Voor Rutger en Pieter van de Vuurst leverde de thuiswedstrijd tegen BIjmaat afgelopen woensdag de volle mep aan punten op. Vader en zoon scoorden er lustig op los tegen het Huizer damesduo en door de knappe 5-0 winst stijgt Bunshot 2 in hun poule A van de 1e klasse naar de 4e plek. Overmorgen staat er een uitwedstrijd in Wilnis tegen Vitac 2 op het programma.

Bunshot 3 haalde vorige week in tegen Traiectum en speelde woensdag thuis tegen ONI. In de gezellige Utrechtse speelzaal pakten Robert van der Mast en Bennie van Luit een knappe 1-4 zege. Van der Mast scoorde eenmaal, Van Luit tweemaal en beiden wonnen de dubbel. De dag daarna speelde Van Luit samen met Rob Boers. Die wedstrijd was duidelijk in het voordeel van het koppel uit IJsselstein. Alleen Boers kon hier met eenmaal winst de eer redden. Ondanks de wisselende resultaten heeft dit team de 2e plaats in de 2e klasse C stevig in handen. De mannen zijn deze week vrij en moeten maandag een uitwedstrijd spelen in en tegen Leerdam.

In de 3e klasse D is het voor George Reynolds en Evert Blotenburg behoorlijk afzien. Met 3 uit 3 staat Bunshot 4 op de laatste plek, mede door de 0-5 nederlaag van woensdag tegen Veenland 2. Als vanavond van koploper Maarssen kan worden gewonnen, dan kunnen de mannen de blik op HTTC 2 richten. Klein puntje van geluk is dat men in een 5-mans poule is ingedeeld en de kans op rechtstreekse degradatie daardoor iets kleiner is.

Na de zeperd van de week ervoor konden Jaco Blotenburg en Klaas Huijgen donderdag uit bij Maarssen een lekkere en verdiende overwinning bijschrijven. Winst in de dubbel, eenmaal winst van Blotenburg en tweemaal van Huijgen zorgde voor een 1-4 uitslag. Hierdoor krabbelt Bunshot 5 omhoog en staat het momenteel 5e in de 5e klasse E. Bij een goede uitslag vanavond tegen HTTC 6 stijgt men zelfs een plaatsje door.

Na twee weken rust speelt Bunshot 6 deze week uit bij TVP 7 en Bijmaat 7. Wanneer beide wedstrijden worden gewonnen ligt de weg naar het kampioenschap in de 5e klasse D wagenwijd open voor Jacob van de Vuurst en Wim Beekhuis.

Bij de partij van Bunshot 7 tegen Shot 4 werden Jan Duijst en Tom Nieborg verrast met opgave van één van de tegenstanders. De uitslag is vooralsnog 2-1, maar zal uiteraard nog veranderen. In deze 5e klasse A is het 7e deze week vrij, maandag kan dit koppel op bezoek naar Putten voor de ontmoeting met TVP 6.

De koploper uit de 6e klasse G, Bunshot 8, speelt vanavond de 4e partij van dit seizoen. In De Kuil komt mede titel kandidaat Hoogland 7 op bezoek, dus voor Niels van den Broek en Paul Jorritsma wordt het een spannende avond. De winnaar sluit de eerste helft van dit najaar als lijstaanvoerder af.

Na de geweldige zege van een week eerder was Bunshot 9 het afgelopen week even helemaal kwijt. Zowel uit tegen Huizen 7 als thuis tegen Almeerspin gingen Bert van Diermen en Stef Duijst met 5-0 keihard onderuit. Het 9e keldert op de ranglijst naar de 3e plek en kan deze week even bijkomen van het drukke speelschema met een vrije week. Volgende week gaat het in de 6e klasse D weer verder met een thuiswedstrijd tegen Hilversum 9.