Matige start Bunshot

Vijfmaal verlies en slechts tweemaal winst zijn de resultaten van de eerste speelweek van onze plaatselijke tafeltennissers in hun verschillende poules. Vanavond spelen drie tweetallen een thuiswedstrijd, vijf koppels komen buiten ons dorp in actie. Bunshot 5 en Bunshot 8 spelen overigens pas deze week hun eerste wedstrijden van de najaarscompetitie.

Afgelopen maandag, uit bij TTVN 1, kon Bunshot 1 niet overtuigen. Arjan de Graaf speelde met invaller Arie van Diermen een prima dubbel en zij wonnen deze dan ook glansrijk, maar aangezien beide heren in hun enkels net te kort kwamen, werd de eindstand hier bepaald op een 4-1 overwinning voor het tweetal uit Nieuwegein. In deze 1e klasse B komt vanavond het sterke Hoogland 2 op bezoek in de Kuil.

In de 1e klasse A was de wedstrijd tussen Bunshot 2 en WIK 1 eigenlijk al voorbij voordat deze goed en wel was begonnen. Pieter van de Vuurst verloor het eerste enkelspel nipt na vijf games, hierna gingen ook alle andere wedstrijden na drie games verloren voor zowel Pieter als Rutger van de Vuurst. Uitslag werd derhalve 0-5. Overmorgen is er voor de Vuursten een nieuwe mogelijkheid om de eerste seizoenspunten te pakken, dan wacht de uitwedstrijd bij Almeerspin 1.

Bennie van Luit en Robert van der Mast startten de najaarscompetitie keurig met een 4-1 zege op Leerdam 2. Winst was er voor beiden met het dubbelspel, alleen Van der Mast verslikte zich eenmaal met zijn singles. Deze week is het voor Bunshot 3 in deze 2e klasse C uit tegen HTTC 1.

George Reynolds wist woensdag de eer van Bunshot 4 te redden door eenmaal winst te pakken in de lastige partij tegen HTTC 2. Evert Blotenburg bleef puntloos en het dubbelspel was ook een makkelijke prooi voor het simpel spelende Houtense koppel. Morgen wacht in deze 3e klasse D de uitwedstrijd tegen VTV 4 al weer.

Bunshot 5 was afgelopen week nog vrij en begint in hun poule, de 5e klasse E, vanavond in de Kuil tegen ttv VHC 3.

De mannen van Bunshot 6 zijn de competitie met de maximale 5-0 winst gestart. Uit bij het 4e van ttv VHC scoorden Jacob van de Vuurst en Wim Beekhuis er lustig op los en gaven zij direct hun visitekaartje af, dit is een tweetal om rekening mee te houden! In de race naar de beoogde titel in de 5e klasse D pakken de heren het vanavond thuis op tegen Huizen 4.

Ondanks een voortvarende start, Tom Nieborg won de eerste partij, kwam Bunshot 7 woensdag toch niet verder dan een 1-4 verliespartij. Tegenstander TVP 6 bleek voor Jan Duijst een maatje te groot en ook in de dubbel met Nieborg waren de Puttenaren sterker. In deze 5e klasse A speelt Bunshot 7 deze week tegen SVO 5, wat in de eerste wedstrijd ook niet verder kwam dan 1-4 verlies.

In de 6e klasse G was Bunshot 8 afgelopen week nog vrij. Overmorgen beginnen Niels van den Broek en Paul Jorritsma met een uitwedstrijd tegen het Amersfoortse Over ’t Net 1.

Stef Duijst pakte met zijn competitiedebuut voor Bunshot 9 gelijk uit met tweemaal winst. Teammaat Bert van Diermen bleef helaas met lege handen, waardoor tegenstander Hilversum 9 er met de winst vandoor ging; 3-2. Doordat de 6e klasse D een vijfmans poule is, is Bunshot 9 deze week vrij, volgende week is het weer uit, dan wacht Huizen 7.