Najaarscompetitie gestart

De komende 14 weken zijn de tafeltennissers van Bunshot elke week weer druk met de poulewedstrijden voor de najaarscompetitie. Maarliefst 9 tweetallen zijn verdeeld over de 1e tot en met de 6e klasse van de NTTB Midden en de eerste wedstrijden gaan deze week al weer van start. Elk najaar en elk voorjaar wordt een volledig competitie programma gespeeld, er kan dus twee keer per jaar gepromoveerd, gedegradeerd of gehandhaafd worden. Vanavond zijn er vier thuiswedstrijden in de Kuil, Bunshot 5 en 8 zijn nog vrij en drie andere teams komen buiten ons dorp in actie.

In de 1e klasse B spelen Ronny Vermeer en Arjan de Graaf deze week uit tegen TTVN Nieuwegein 1. Dit tweetal met de laagste ranking in de poule, moet normaal gesproken een makkelijke prooi voor de mannen van Bunshot 1 zijn. Maar ongetwijfeld speelt het thuisvoordeel ook nog een rol van betekenis.

Bunshot 2 speelt in de 1e klasse A en Pieter en Rutger van de Vuurst spelen vanavond gelijk tegen het ijzersterke WIK 1, wat qua teamsterkte een straatlengte voorsprong heeft op Bunshot 2 en de andere teams uit deze poule, Almeerspin, Vitac, SVO en Bijmaat.

Voor Arie van Diermen, Rob Boers, Robert van der Mast en Bennie van Luit wordt het puzzelen wie er elke week speelt om begin december allemaal evenveel partijen te hebben gespeeld. Vanavond komt Bunshot 3 in ieder geval met de twee laatstgenoemden thuis in actie tegen het tweede van Leerdam. Andere tegenstanders in deze 2e klasse C poule zijn Traiectum, HTTC, ONI en Huizen.

George Reynolds en Evert Blotenburg moeten na de promotie van afgelopen voorjaar vol aan de bak in de 3e klasse D. In hun 5-mans poule trapt Bunshot 4 vanavond thuis af tegen HTTC 2. Koppels van Veenland, VTV, en Maarssen maken deze poule compleet..

De 5e klasse E is gereserveerd voor Bunshot 5. Klaas Huijgen, Bert Vos en Jaco Blotenburg kunnen nog een weekje extra trainen, want de eerste wedstrijd tegen HTTC 6 is uitgesteld naar de inhaalweek, half oktober.

Jacob van de Vuurst en Wim Beekhuis gaan met Bunshot 6 proberen hoge ogen te gooien in de 5e klasse D. Vanavond is de eerste vuurproef van deze herfst, de mannen moeten uit naar Hagestein, voor de partij tegen laagvlieger ttv VHC 4.

Jan Duijst en Tom Nieborg gaan met Bunshot 7 proberen te handhaven in de zwaarste poule van de 5e klasse, poule A. Qua ranking staat dit tweetal onderaan, maar de wedstrijd vanavond thuis tegen TVP 6 biedt zeker kansen op een goede uitslag, want de onderlinge verschillen met de Puttenaren zijn maar klein.

Ook Niels van den Broek en Paul Jorritsma kunnen nog een week extra trainen. In hun 6e klasse G poule is het pas volgende week vrijdag uit tegen het Amersfoortse Over ’t Net 1. Waarschijnlijk zal de strijd om het kampioenschap hier gaan tussen Bunshot 8 en Hoogland 7.

Stef Duijst en Bert van Diermen spelen met Bunshot 9 in de 6e klasse D en beginnen vanavond met een uitwedstrijd tegen Hilversum 9. Ook dit duo is ingedeeld in een poule met slechts 5 teams, andere tegenstanders voor het 9e zijn Almere United, Almeerspin en Huizen 7.