Voorjaarscompetitie afgelopen Ook Bunshot 4 kampioen

Na het kampioenschap van Bunshot 8 van anderhalve week terug kon ook bij Bunshot 4 afgelopen woensdag de kampioensvlag in top! Bij de laatste partijen van deze voorjaarscompetitie noteerden zes teams winst en er was driemaal verlies. Vanavond richten de tafeltennissers van Bunshot zich op de clubkampioenschappen en daarna zal in de eerste week van mei alweer de bekercompetitie van start gaan.

Bunshot 4 rekende woensdagavond in vijf supersnelle sets genadeloos af met Smash 3 en kon mede door deze 5-0 overwinning de poulewinst opeisen. In de laatste partij van deze spannende competitie, waarbij het telkens stuivertje wisselen was met Barneveld 1, wisten Evert Blotenburg en George Reynolds het hoofd koel te houden tegen het duo uit Woudenberg. Deze heren hebben de bij het kampioenschap horende promotie naar de 3e klasse dubbel en dwars verdiend.

De laatste partij in de 1e klasse B was voor Bunshot 1 afgelopen dinsdag uit tegen het listig spelende Soester Overhees 1. Arjan de Graaf en Ronny Vermeer stonden echter zeer geconcentreerd achter de tafel en konden aan het eind van de avond een mooie overwinning in de tas steken. Tweemaal winst van De Graaf, eenmaal van Vermeer en winst van beiden in de dubbel leverde een 1-4 uitslag op en belangrijker nog een 3e plek in de eindrangschikking. Hierdoor zien we Bunshot 1 komend seizoen weer terug op dit regionale hoogste niveau.

Voor Bunshot 2 wordt het nog spannend om men ook komend seizoen aanspraak kan maken op een plaats in de hoogste klasse van de regio Midden. Pieter en Rutger van de Vuurst zorgden woensdagavond voor een kleine stunt door UTTC 1 met 4-1 te verslaan, vader en zoon eindigen echter wel als 5e, overigens gelijk met de Utrechtse tegenstander van vorige week, in deze 1e klasse C poule. Wanneer blijkt dat de mannen één van de slechtste nummers vijf in de 1e klasse zijn, dan volgt onherroepelijk degradatie naar de 2e klasse.

Bunshot 3 heeft in de twee laatste wedstrijden die afgelopen week werden gespeeld, het seizoen toch nog goed af weten te sluiten. Op woensdagavond konden Robert van der Mast en Rob Boers nog geen potten breken tegen de kampioen uit de 2e klasse A, Bijmaat 2, het werd hier 1-4, waarbij Boers de eer redde. Vrijdagavond kwamen Bennie van Luit en Van der Mast in actie tegen Woerden en doordat er met 2-3 werd gewonnen is dit Bunschoter drietal toch nog 4e geworden. Dat betekent handhaving en deze mannen zien we vanaf september in de 2e klasse terug.

Officieel was het voor Bunshot 5 uit bij TVS 5, maar de wedstrijd werd woensdag in De Kuil gespeeld.  Wim Beekhuis en Klaas Huijgen konden niet verder komen dan beiden een winstpartij in hun singles. De dubbel ging hier naar de mannen uit Scherpenzeel. Bunshot 5 sluit de competitie af op een keurige 3e plaats en voor dit team zal ook in de komende najaarscompetitie een plaats in de 5e klasse klaarstaan.

Jacob van de Vuurst was namens Bunshot 6 uit bij Huizen 5 afgelopen dinsdag spekkoper. Twee winstpartijen vielen hem ten deel en er was winst met Jan Duijst in de dubbel. Duijst was minder fortuinlijk en kwam in zijn singles niet tot scoren, waardoor de zege hier op 2-3 bleef steken. Het 6e duo team sluit dit voorjaar af op een prima 2e plaats wat uiteraard betekent dat ook in de najaarsronde weer recht is op een plekje in de 5e klasse.

Niels van den Broek en Paul Jorritsma hadden in de laatste wedstrijden het geluk niet aan hun zijde. Er waren kampioenskansen, maar uiteindelijk kon Fletio 4 de schaal van de 6e klasse H omhoog houden. Woensdag speelden Jorritsma en Van den Broek tegen Maarssen 11 en beiden kwamen niet verder dan eenmaal winst, de 2-3 bleek te weinig om het de latere kampioen uit Vleuten nog lastig te maken. Al met al is er berusting over de 3e plaats en zal dit tweetal er alles aan doen om in de herfst er wel met de beker vandoor te gaan.

Kampioenwaardig pakte Bunshot 8 de laatste wedstrijd, afgelopen dinsdagavond, een knappe winst. Uit bij DTV Smash toonden Tom Nieborg en Jaco Blotenburg geen genade met het koppel uit Driebergen en werd er een 0-5 uitslag neergezet. Doordat de mannen afgelopen week al het kampioenschap binnen haalden, kan dit team vanaf september hun kunsten in de 5e klasse tentoonspreiden.