Bunshot 8 kampioen! Spannende laatste speelweek voor Bunshot

Deze week spelen alle tafeltennisteams hun laatste wedstrijden van de voorjaarscompetitie en gedurende deze week wordt er dus ook duidelijk wie kampioen wordt, wie degradeert en welk team handhaving heeft afgedwongen. Vanavond spelen vier teams een thuiswedstrijd, verdeeld over de rest van de week zijn er vijf uitwedstrijden, het derde speelt namelijk vanavond thuis en vrijdagavond ook nog uit. Ook zijn er nog serieuze kampioenskansen voor meerdere teams!

In de 1e klasse B heeft Bunshot 1 deze week een uitwedstrijd tegen het Soester Overhees 1 op het programma staan. Na het 3-2 verlies, afgelopen maandag bij Gispen, staan Arjan de Graaf, Arie van Diermen en Ronny Vermeer op een prima 3e plaats en hebben zij aan nog slechts 1 winstpuntje tegen de Soesters genoeg om ook in de komende najaarscompetitie weer uit te komen in deze hoogste regionale klasse. Ondanks wat tegenslag in het begin van dit seizoen een knappe prestatie van deze heren!

Bunshot 2 won afgelopen vrijdag knap met 2-3 bij Veenland, maar Pieter van de Vuurst en Rutger van de Vuurst moeten vrezen voor hun plaats in deze 1e klasse C. Vader en zoon staan op de één na laatste plek en komen vanavond in actie tegen het lastige UTTC 1, wat ook om de broodnodige punten strijdt.

In de 2e klasse A was er een woensdagavond voor Rob Boers en Robert van der Mast een goede 3-2 zege op TVS 3. Bunshot 3 staat nu nog op de 5e plaats op de ranglijst, maar speelt deze week nog twee wedstrijden. Eerst is het vanavond thuis tegen het Huizer Bijmaat, wat afgelopen week het kampioenschap kon vieren, en vervolgens speelt men vrijdagavond uit tegen Woerden 1. Het wordt zaak om zoveel mogelijk punten te sprokkelen om zodoende rechtstreekse degradatie naar de 3e klasse af te wenden.

Vanavond is de wedstrijd tussen Bunshot 4 en Smash Woudenberg 3 cruciaal in de race richting het kampioenschap in de 4e klasse G. Evert Blotenburg en George Reynolds moeten tegen de laagvlieger uit de poule eigenlijk de volle winst pakken, dan is de titel voor Bunshot 4. Concurrent Barneveld is al uitgespeeld en heeft hier met drie punten voorsprong dus lichtelijk voordeel. Hopelijk kunnen beide Bunshotters het hoofd koel houden.

Bunshot 5 staat eigenlijk al het hele voorjaar stabiel op de 3e plek van de 5e klasse A. Ook de kleine 2-3 nederlaag tegen Shot heeft daar weinig in veranderd. De onderlinge prestaties waren woensdagavond wel groot, Wim Beekhuis pakte heel knap zijn beide singles, Klaas Huijgen bleef met lege handen en ook het dubbelspel was voor Shot 5. Vanavond speelt dit duo uit tegen TVS 5, wat aan twee of meer punten voldoende heeft om als poulewinnaar te eindigen.

Voor Bunshot 6 is de strijd om de 2e plaats het hoogst haalbare. TVS 4 is namelijk in deze 5e klasse F al lang en breed kampioen. Overigens konden Jacob van de Vuurst en Jan Duijst woensdagavond wel juichen door tegenstander Overhees 4 met 5-0 naar huis te sturen. Als ook Huizen 5 deze week wordt verslagen komt de 2e plaats waarschijnlijk niet meer in gevaar.

In de 6e klasse H is het superspannend. Paul Jorritsma en Niels van den Broek kwamen afgelopen woensdag tegen Barneveld 2 met 0-2 achter, maar wisten toch nog een 3-2 overwinning uit het vuur te slepen. Hierdoor blijft Bunshot 7 in het spoor van lijstaanvoerder Maarsen 11 en zal de definitieve beslissing om de kampioenschap in deze 6e klasse vanavond vallen. Dan spelen beide kemphanen namelijk tegen elkaar in De Kuil. De spelers van Maarssen hebben 1 punt voorsprong, maar wanneer Van den Broek en Jorritsma het thuisvoordeel kunnen benutten, dan zou het zomaar kunnen dat beide heren nota bene in het jubileumjaar van Bunshot de titel kunnen pakken.

De mannen van Bunshot 8 hoeven in de laatste wedstrijd tegen DTV Smash eigenlijk geen punt meer te halen om het kampioenschap van de 6e klasse G veilig te stellen.  Nummer 2, SVO 5, speelt niet meer en beiden hebben 36 punten. Omdat de onderlinge score met 8-2 in het voordeel van Bunshot 8 uitvalt, kunnen Tom Nieborg, Bert Vos en Jaco Blotenburg in Driebergen freewheelend deze voorjaarscompetitie afsluiten. Een mooie prestatie voor dit team met de welverdiende promotie naar de 5e klasse als kers op de taart.