Belangrijke winst Bunshot 1

Vorige week speelden slechts twee tafeltennisteams een poule wedstrijd, deze week is er weer een volledig programma en zijn we inmiddels twee weken voor het einde van de voorjaarscompetitie aanbelandt. Hierna volgen op 24 april de clubkampioenschappen en in de weken daarop volgend barst de traditionele bekercompetitie weer los.

Woensdagavond ontvingen Ronny Vermeer en Arjan de Graaf het eerste team van Gispen en dat leverde Bunshot 1 een uiterst belangrijke 4-1 overwinning op. De Graaf scoorde tweemaal, opvallend was de winst op één van de beste spelers uit de poule. Voor Vermeer was er eenmaal winst, maar samen met derde man Arie van Diermen werd ook het punt uit de dubbel veilig gesteld. De mannen staan nu gedeeld 3e in deze 1e klasse B en nemen het deze week op tegen datzelfde Gispen. Mocht ook deze wedstrijd eindigen in winst voor Bunshot 1, dan is de dreigende degradatie definitief afgewend.

Bunshot 2, momenteel één na laatste in de 1e klasse C, was afgelopen week vrij en komt overmorgen pas weer in actie. Tegenstander Veenland 1 zal moeten worden verslagen om zo rechtstreekse degradatie naar de 2e klasse te voorkomen.

In de 2e klasse A staat Bunshot 3 er ook niet zo florissant voor. Met een 5e plaats op de ranglijst en de lastige thuiswedstrijd vanavond tegen TVS 3 in het verschiet, moet ook dit team vrezen voor het degradatiespook.

Voor de mannen van Bunshot 4 betekent deze week de week van de waarheid. Barneveld 1 is het tweetal wat verslagen dient te worden om zo de beste papieren voor het kampioenschap in de 4e klasse G te pakken te krijgen.

Vanavond speelt Bunshot 5 thuis tegen de koploper van de 5e klasse A, Shot 5. Wim Beekhuis en Klaas Huijgen kunnen alleen bij twee grote misstappen van het Soester tweetal nog aanspraak op de titel maken.

De nummer 4 van de 5e klasse F, Bunshot 6, komt ook vanavond thuis in De Kuil in actie tegen het koppel wat over alle competities de minste punten heeft verzameld, Overhees 4. Dit duo uit Soest heeft in de afgelopen 8 wedstrijden slechts twee punten verzameld en is dus voor de mannen van het 6e de volgende prooi.

Paul Jorritsma en Niels van den Broek konden afgelopen week beiden slechts één zege noteren bij het sterk spelende NSV 1. Omdat ook de dubbel voor de gastheren was, bleef de uitslag hier steken op 3-2 in het voordeel van het koppel uit Nieuwegein. Een pijnlijk verlies voor Bunshot 7, want men staat nu 1 puntje achter op lijstaanvoerder Maarssen 11. Vanavond moeten de mannen alles op alles zetten om Barneveld 2 op de knieën te krijgen waarna in de laatste wedstrijd van het seizoen, volgende week thuis in een rechtstreeks duel tegen Maarssen 11, zal worden bepaald wie de kampioensschaal van deze 6e klasse H kan heffen.

Ook in de 6e klasse G is het superspannend. Bunshot 8 lijkt met 32 punten uit 8 wedstrijden de beste kaarten voor het kampioenschap te hebben, maar SVO 5 geeft zich nog niet gewonnen. Beide kemphanen spelen niet meer tegen elkaar, het onderlinge resultaat is echter met 2-8 sterk in het voordeel van Bunshot’s Duo 8. Deze week spelen de heren uit bij NSV 2, de laatste wedstrijd is de week daarna uit tegen DTV Smash 3. Aangezien SVO 5 morgen al hun laatste partij van dit voorjaar speelt, weten de mannen dan al exact hoeveel punten er nog nodig zijn om de titel binnen te halen.