Rustweek voor Bunshot

Zo net na de Paasdagen is het voor de tafeltennissers van Bunshot even een wat rustigere week. Alleen Bunshot 1 en Bunshot 7 komen deze week in actie, de andere teams spelen pas komende week weer verder. Vanaf de week van 8 april zijn er nog twee competitieronden te spelen, waarna eind april de clubkampioenschappen volgen.

Voor Ronny Vermeer en Arjan de Graaf leverde de thuiswedstrijd tegen TVS 2 afgelopen woensdag slechts twee puntjes op. Beide heren wonnen een single en de dubbel ging na 5 spannende games net naar het koppel uit Scherpenzeel. Vanavond staat in deze 1e klasse B de inhaalwedstrijd tegen de lijstaanvoerder Gispen 1 op het programma. Wanneer het Bunshot 1 lukt om een aantal punten van het Culemborgse tweetal af te pakken, dan is men goed op weg om zich veilig te spelen in de strijd tegen degradatie. Overigens is maandag de terugwedstrijd tegen datzelfde Gispen alweer gepland. Hierna volgt op 16 april nog de pot tegen Overhees, dit Soester duo staat gelijk in punten met Bunshot, maar heeft wel een wedstrijd meer gespeeld. Kortom, de komende drie wedstrijden zijn cruciaal voor Bunshot’s vlaggenschip.

In de uitwedstrijd tegen WIK 1 wist alleen Pieter van de Vuurst eenmaal winst uit zijn singles te pakken. Rutger van de Vuurst bleef met lege handen, maar aangezien de dubbel wel werd gewonnen, bleef het verlies voor Bunshot 2 met 3-2 beperkt. Op dit moment staan de mannen op de 5e plek in de 1e klasse C, de laatste wedstrijden spelen zij nog tegen Veenland en UTTC.

Ook Bunshot 3 staat op de 5e plek in hun poule, de 2e klasse A. Afgelopen week was dit team vrij en ook deze week wordt er niet gespeeld. Woensdag 10 april staat er pas weer een wedstrijd op het programma, dan is het thuis tegen de nummer 4, TVS 3.

In de 4e klasse G is het superspannend, doordat een team zich heeft teruggetrokken zijn er nog 5 koppels over en heeft Bunshot 4 inmiddels de koppositie af moeten staan aan Barneveld. George Reynolds en Evert Blotenburg kunnen echter nog steeds hoop houden op de 1e plaats, omdat het Veluwse tweetal een wedstrijd meer heeft gespeeld. Dinsdag 9 april staat al weken dikgedrukt in de agenda’s, dan is het namelijk Barneveld 1 tegen Bunshot 4. De winnaar van die tweestrijd zet een reuzenstap richting het kampioenschap van de 4e klasse.

Thuis tegen De Schans leverde Bunshot 5 afgelopen woensdag winst op. Tweemaal winst van Klaas Huijgen, eenmaal van Wim Beekhuis en een overtuigende zege van beiden met het dubbelspel zorgde voor een 4-1 score. De mannen staan op een veilige 3e plek in de 5e klasse A en spelen volgende week thuis tegen de koploper uit deze poule, Shot 5. Dit Soester tweetal strijdt samen met TVS 5 om het eremetaal, Bunshot’s duo 5 volgt op 6 punten.

Jacob van de Vuurst had woensdagavond met twee zeges het grootste aandeel in de einduitslag van de partij tegen TVP 7. Aangezien Jan Duijst puntloos bleef en ook de dubbel naar de Puttenaren ging, eindige Bunshot 6 de avond met 2-3. In deze 5e klasse F staan deze heren op de 4e plek, de laatste wedstrijden voor dit duo zijn nog thuis tegen Overhees en uit tegen Huizen.

Als Niels van den Broek en Paul Jorritsma deze week uit bij NSV 1 meer dan 3 winstpunten pakken, dan kunnen zij Bunshot 7 weer naar de koppositie van de 6e klasse H leiden. Vervolgens moet er dan volgende week van Barneveld 2 worden gewonnen en staat de laatste wedstrijd van het seizoen de clash met de medeconcurrent om de titel, Maarssen 11, op het programma. Van den Broek en Jorritsma strijden al enkele seizoenen om het kampioenschap en zijn nog nooit eerder zo dichtbij een mogelijke promotie naar de 5e klasse geweest.

Bunshot 8 kan het kampioenschap bijna niet meer ontgaan. Tom Nieborg en Bert Vos wisten woensdag SVO 5, de huidige nummer 2, met 4-1 te verschalken en konden daardoor de koppositie in de 6e klasse G duidelijk verstevigen. De marge met SVO is inmiddels 4 punten! Als in de laatste twee wedstrijden van deze competitie nog totaal zes punten tegen NSV en DTV Smash worden gehaald, dan kan voor dit tweetal de vlag in top en speelt men komend seizoen een klasse hoger.