Belangrijke zege Bunshot 1

In speelweek 7 van de voorjaarscompetitie konden er vijf winstpartijen en vier verliespartijen worden genoteerd voor onze plaatselijke tafeltennissers. Bunshot 6 kwam tweemaal in actie, vanavond zijn er vier thuiswedstrijden, drie tweetallen spelen uit en Bunshot 3 is vrijaf. Deze competitieronde duurt nog drie wedstrijdweken, daarna begint de jaarlijkse bekercompetitie. Bunshot zal proberen om ook in die competitie hoge ogen te gooien.

Voor Bunshot 1 leverde de thuiswedstrijd tegen Maarssen 2 afgelopen woensdag een knappe 4-1 winst op. Zowel Ronny Vermeer als Arjan de Graaf pakten beide singles. Het dubbelspel was wel voor de tegenstanders, maar door de 4 winstpunten en een wedstrijd minder gespeeld kruipt Bunshot 1 in deze 1e klasse B langzaam omhoog richting 4e en wellicht 3e plek. Als vanavond tegen laagvlieger TVS 2 ook wordt gewonnen, kan het eerste team zich zeker uit de gevarenzone spelen.

Pieter en Rutger van de Vuurst gingen met Bunshot 2 afgelopen woensdag behoorlijk onderuit. TVP 1, koploper in de 1e klasse C, pakte een 4-1 overwinning. Het enige Bunshot punt was hier voor Pieter. Bunshot’s 2e duoteam is door deze verliespartij inmiddels naar de laatste plaats in de poule gezakt en moet zich serieus degradatie zorgen maken. Overmorgen is het voor vader en zoon uit tegen de nummer 2 uit de poule, WIK 1 in Kockengen.

Voor Bunshot 3 eindigde de uitwedstrijd tegen ZETA 2 vrijdagavond in mineur. Zowel Rob Boers als Robert van der Mast konden geen punt afsnoepen van de sterk spelende Zeewoldenaren, uitslag werd derhalve 5-0. De mannen staan op de een na laatste plaats in de A poule van de 2e klasse en pakken het volgende week weer op met een thuiswedstrijd tegen TVS 3.

In de 4e klasse G pakte Bunshot 4 woensdag een belangrijke overwinning op ZTTV 4. Eenmaal winst van George Reynolds en eenmaal van Evert Blotenburg en winst door beiden in de dubbel zorgde voor een 3-2 uitslag. De mannen voeren de lijst nog steeds aan en verdedigen deze koppositite vanavond in de uitwedstrijd tegen Hilversum 3 met hand en tand.

Wim Beekhuis nam Bunshot 5 afgelopen maandag bij de hand door tweemaal winst te pakken op het tweetal van TVP 8. Klaas Huijgen scoorde uit zijn singles eenmaal, en aangezien de dubbel wel voor de gastheren uit Putten was, werd de einduitslag bepaald op 2-3. Dit team staat in deze 5e klasse A op dit moment op een prima 3e plaats en speelt vanavond thuis tegen De Schans 2.

De mannen van Bunshot 6 speelden afgelopen week tweemaal. Op maandag was TVS 4 helaas met 5-0 te sterk voor Jan Duijst en Jacob van de Vuurst. Woensdag pakten beide mannen wel een overwinning. Tweemaal winst van Van de Vuurst en winst in het dubbelspel leverde een 3-2 overwinning op Huizen 5 op. Vanavond staat in deze 5e klasse F de partij tegen TVP 7 op het programma. Inzet hier is de 2e plaats in de poule, waarbij het koppel uit Putten, met een wedstrijd minder gespeeld, er iets beter voor staat.

Doordat Paul Jorritsma en Niels van den Broek uit tegen VHC 7 de maximale 0-5 score wisten neer te zetten, is Bunshot 7 inmiddels gedeeld koploper in de 6e klasse H. Deze week spelen deze mannen een uitwedstrijd tegen de nummer laatst uit de poule, het Nieuwegeinse NSV 1. Als het lukt om Maarssen 11 onder zich te houden, dan kan het nog een spannend competitieslot worden.

Ook voor Bunshot 8 is het superspannend. In hun 6e klasse G staan zij met 1 punt verschil bovenaan, wat mede komt door de prima 5-0 winst van afgelopen week. Bert Vos en Jaco Blotenburg konden Maarssen 14 in een razend snelle partij aan de kant zetten en als vanavond SVO 5 ook wordt verslagen, dan kan dit team de koppositie versterken.