-Maximale winst Bunshot 5 – Weer verlies Bunshot 1

Afgelopen week konden drie tafeltennis koppels winst bijschrijven. Vanavond is er in verband met biddag geen tafeltennis clubavond, er komen echter verdeeld over de week wel vijf teams in actie voor de 6e ronde van de voorjaarscompetitie. Al deze teams spelen dus een uitwedstrijd. Vervolgens is er volgende week weer een volledig programma waarin alle acht duo’s acte de présence geven.

Ronny Vermeer had Rob Boers uit Bunshot 3 woensdagavond opgeschakeld om met Bunshot 1 aan te treden tegen Overhees 1. Na een zware avond voor beiden bleek de Soester tegenstand toch te groot te zijn en moesten beiden heren lijdzaam terugkijken op een 0-5 nederlaag. In deze 1e klasse B-poule is Bunshot 1 mede hierdoor gezakt naar de één na laatste plek. Het wordt nu zaak om het Scherpenzeelse TVS 2 onder zich te houden en dat kan onder andere door bijvoorbeeld deze week een goede uitslag tegen TVP 2 neer te zetten.

Ook Bunshot 2 staat in hun poule, de 1e klasse C, op de één na laatste plek. Afgelopen vrijdag, het 2e speelde uit tegen UTTC 1,  kwamen zowel Rutger als Pieter van de Vuurst in hun singles niet tot scoren. De eer werd hier wel gered door het dubbelspel te winnen, 4-1. Overmorgen spelen vader en zoon weer verder, dan is laagvlieger ONI 1 de tegenstander en bij een grote overwinning kunnen zij stuivertje wisselen met de nummer 4 uit de poule, Veenland 1.

Rob Boers kon afgelopen speelweek met Bunshot 3 vol aan de bak. Eerst werd samen met Jacob van de Vuurst tegen TVS 3 gespeeld. Boers scoorde eenmaal, de andere punten waren voor de mannen uit Scherpenzeel. Overigens speelde Van de Vuurst zeker geen kansloze wedstrijd en kon hij ondanks twee verliespartijen toch terugkijken op een geslaagde invalbeurt. Vervolgens was het donderdagavond weer uit, nu wachtte koploper Bijmaat 2 en werd er met invaller Evert Blotenburg gespeeld. Ook deze invaller bracht Bunshot 3 helaas geen punten en ook Boers scoorde met heel veel moeite slechts eenmaal. Bunshot 3 staat in de 2e klasse A nog 4e, maar voelt de hete adem van TVS in hun nek. Deze week is dit team vrij, volgende week vrijdag is het ZETA 2 tegen Bunshot 3.

De avond ervoor speelde Evert Blotenburg samen met George Reynolds met Bunshot 4 uit bij Smash 3. De heren maakten korte metten met het tweetal uit Woudenberg en gingen met de maximale 0-5 score aan de haal! In deze 4e klasse G is het nu ongemeen spannend, Bunshot 4 staat samen met Barneveld 1 op kop. Morgen speelt het 4e uit bij Woerden, maar de mannen zullen de verrichtingen van Barneveld, wat vanavond bij Hilversum speelt, zeker in de gaten houden.

Wim Beekhuis maakte woensdagavond eerder dan verwacht na ruim 20 jaar zijn rentree in de competitie bij Bunshot 5. Na in januari weer rustig te zijn begonnen met tafeltennis vroeg Klaas Huijgen hem om met Bunshot 5 mee te spelen, wat Beekhuis de rest van seizoen ook zal doen. In de wedstrijd bleef Huijgen puntloos, maar Beekhuis wist tegen de slim spelende tegenstander (TVS 5) met een zege in zijn singles 1 winstpunt te boeken. Voor dit duo gaat het in de 5e klasse A maandag weer verder met een uitwedstrijd tegen TVP 8.

In de 6e klasse F was Bunshot 6 deze week vrij en speelt maandag verder, tegenstander is dan TVP 4 uit Putten.

Uit tegen Maarssen 11 leverde Bunshot 7 een zwaar bevochten 2-3 winstpartij op. Zowel Paul Jorritsma als Niels van den Broek pakten eenmaal winst uit hun enkels, maar omdat de dubbel werd gewonnen kon ook de uiteindelijke eindoverwinning worden opgeëist. Duo 7 staat in deze 6e klasse H twee punten achter op lijstaanvoerder Fletio 4, toevallig ook de tegenstander van deze week. Bij een stevige overwinning kunnen Van den Broek en Jorritsma de koppositie overnemen van het Vleutense koppel.

Bert Vos en Tom Nieborg scoorden woensdag een 3-2 thuiszege op het Driebergse Smash 3. Er was winst in de dubbel en eenmaal winst van beiden in hun singles. Bunshot 8 is nog steeds koploper in deze 6e klasse G, maar het verschil met SVO 5 is nog maar 1 puntje. Het wordt nu zaak om die 1e plaats te verdedigen en zodoende SVO 5 onder zich te houden. Deze week speelt Bunshot 8 in ieder geval uit bij SVE 8 in Utrecht.