Bunshot 8 pakt koppositie

Vorige week konden vier van de zes tafeltennis tweetallen een winstpartij bijschrijven. Het 4e en 5e verloren en het 1e en 3e hadden vrijaf. Vanavond zijn er drie thuiswedstrijden, Bunshot 3 speelt deze week zelfs tweemaal uit en Bunshot 6 is vrij. De eerste helft van de voorjaarscompetitie zit er na de komende week speelweek dan alweer op voor de tafeltennissers en met de terugwedstrijden in zicht kan alvast voorzichtig de balans worden opgemaakt.

Na een weekje vrij te zijn geweest komt Bunshot 1 vanavond weer in actie in sporthal De Kuil. In de B poule van de 1e klasse staat de ontmoeting met Overhees 1 ingeroosterd. Dit Soester tweetal staat op de laatste plek op de ranglijst, dus voor Bunshot 1, de huidige nummer 3, zouden er zeker winstkansen moeten liggen.

Afgelopen woensdag ontspon zich voor Bunshot 2 een superspannende strijd in de partij tegen Veenland 1. Er waren kansen over en weer, en aan het eind van de avond konden zowel Pieter als Rutger van de Vuurst eenmaal winst noteren. Door echter ook het dubbelspel te winnen ten koste van het tweetal uit Wilnis kon de eindoverwinning worden gevierd; 3-2. In deze 1e klasse C kruipen de heren langzaam omhoog en het wordt nu zaak om vrijdagavond UTTC 1 de nodige punten af te snoepen.

In de 2e klasse A is het deze week aanpoten voor Bunshot 3. Eerst is het uit in Scherpenzeel tegen TVS 3 en vervolgens spelen de heren morgenavond uit bij de koploper uit de poule, het super lastige Huizer Bijmaat 2. De mannen zullen proberen de huidige 4e plek met hand en tand te verdedigen.

Thuis tegen de lijstaanvoerder van de 4e klasse G, Barneveld 1, leverden George Reynolds en Evert Blotenburg woensdagavond slechts 2 puntjes op. Er was winst in de dubbel en Reynolds pakte één single. Als vanavond uit bij Smash Woudenberg weer wordt gewonnen, dan kan Bunshot 4 blijven meespelen om de eerste plaatsen in deze poule. Het gat met de nummer 1 is namelijk slechts twee punten.

Klaas Huijgen en Zeger van Twillert gingen vorige week flink onderuit tegen het sterke Shot 5. Van Twillert redde met eenmaal winst weliswaar de eer, de Soesters konden een 4-1 zege noteren. Vanavond gaat het in deze 5e klasse A verder met de clash tussen Bunshot 5 (de huidige nummer 2) en de lijstaanvoerder, TVS 5.

Bunshot 6 deed uit bij Overhees 4 afgelopen dinsdag goede zaken door de Soesters met 1-4 aan de kant te zetten. Jan Duijst was goed voor eenmaal winst, Jacob van de Vuurst won beide singles en samen scoorden beide heren in de dubbel. Deze mannen staan hierdoor op de 2e plaats in de 5e klasse F, de nummer één, TVS 4, is hier het te kloppen team. Deze week en de week daarna is dit koppel vrij, op 18 maart staat de belangrijke uitwedstrijd tegen het Scherpenzeelse duo in het programmaboekje.

Uit tegen Barneveld 2 wist alleen Paul Jorritsma afgelopen dinsdag tweemaal te scoren. Niels van den Broek bleef met zijn singles met lege handen, maar door samen met Jorritsma het dubbelspel wel te winnen, keerde Bunshot 7 alsnog met een 2-3 overwinning huiswaarts. Morgenavond spelen beide mannen in deze 6e klasse H uit tegen Maarssen 11. Het onderlinge verschil met de koploper (Fletio 4) is slechts twee punten, dus in deze poule blijft het ook spannend.

Mede door de dikke zege afgelopen woensdag op de studenten van NSV 2 staat Bunshot 8 bovenaan in de 6e klasse G. Bert Vos en Jaco Blotenburg wonnen de dubbel en beiden scoorden er lustig op los in hun enkelspel. De eindstand kwam hier uit op een afgetekende 5-0 waardoor het nu zaak blijft om de eerste plek in de poule vast te houden. Straks ontmoeten de mannen van het 8e het 3e team van DTV Smash, gelijk een goede test om te kijken of zij hun zenuwen onder controle kunnen houden!