Pittig verlies Bunshot 1

Met driemaal winst en driemaal verlies waren de uitslagen in de 3e speelweek van de tafeltennis voorjaarscompetitie in balans. Ook deze week zijn er zes wedstrijden, vanavond spelen drie teams in de vertrouwde Kuil een thuiswedstrijd , de andere drie spelen uit en Bunshot 1 en Bunshot 3 zijn deze week vrij.

Alleen Arjan de Graaf wist woensdagavond een punt te pakken tegen het sterke Puttense TVP 2. Ronny Vermeer kwam er niet aan te pas, maar in het dubbelspel maakte Arie van Diermen (samen met Arjan de Graaf) na zijn heupoperatie zijn rentree voor Bunshot 1. Helaas ging dat punt ook naar de Veluwse tegenstanders, maar voor Van Diermen was het feit dat hij weer kon meespelen op het niveau van de 1e klasse B al een overwinning op zich! Deze week spelen de heren niet, volgende week is het thuis tegen laagvlieger Overhees 1.

Rutger en Pieter van de Vuurst spelen in de 1e klasse C vanavond thuis tegen Veenland 1. Met slechts 6 punten uit 3 wedstrijden moeten de heren strijden om elk punt om niet in de gevarenzone te belanden.

Met de 0-5 zege op De Schans 1 in de eerste wedstrijd van het seizoen nog vers in de herinnering, trof Bunshot 3 afgelopen woensdag een compleet ander Montfoorts tweetal. Rob Boers en Robert van der Mast hadden het behoorlijk lastig en zetten uiteindelijk een 2-3 uitslag neer. Samen wonnen ze het dubbelspel en Van der Mast zorgde met eenmaal winst voor het andere punt. In deze 2e klasse A is Duo 3 deze week vrij, volgende week is het voor de mannen uit naar Scherpenzeel (TVS 3) en Huizen (Bijmaat 2).

In de 4e klasse G gaat Bunshot 4 vanavond verder met de wedstrijd tegen koploper Barneveld 1. Aangezien het onderlinge verschil met het team uit het kippendorp slechts 1 punt bedraagt, belooft dit een spannende avond te worden voor Evert Blotenburg en George Reynolds. Bij winst pakken zij namelijk de nummer 1 positie over.

Samen met invaller Jaco Blotenburg won Klaas Huijgen woensdag met Bunshot 5 van Bijmaat 6. Blotenburg won knap eenmaal, Huijgen scoorde keurig beide singles. Aangezien de dubbel wel voor de Huizenaren was, werd de eindstand op 3-2 bepaald. In deze 5e klasse A staat Bunshot 5, met een wedstrijd meer gespeeld, op kop. Deze week is de uitwedstrijd tegen Shot 5 ingeroosterd.

Het Driebergse DTV Smash werd woensdagvond met 4-1 aan de kant gezet door Jan Duijst en Jacob van de Vuurst. Bunshot 6 stijgt hierdoor in de 5e klasse F naar de virtuele 2e plek en ontmoet deze week Overhees 4. Dit Soester duo-team heeft in de afgelopen drie wedstrijden nog geen punt weten te halen.

Fletio 4 was woensdagavond een maatje te groot voor Niels van den Broek, hoewel hij dicht bij winst was, gingen de punten toch naar de Vleutenaren. Paul Jorritsma wist uiteindelijk met twee zeges de 2-3 nederlaag wat draaglijker te maken voor Bunshot 7. Door deze uitslag staan beide koppels gedeeld eerste in deze spannende H-poule van de 6e klasse. Fletio speelt deze week thuis tegen NSV 1, terwijl voor Bunshot 7 de uitwedstrijd bij Barneveld 2 wacht.

Uit bij Maarssen 14 konden Jaco Blotenburg en Tom Nieborg aan het eind van de avond een kleine zege op het wedstrijdformulier noteren. Nieborg won beide singles, Blotenburg scoorde eenmaal, uitslag werd derhalve 2-3. Vanavond speelt Bunshot 8 in deze 6e klasse G thuis tegen het nog altijd puntloze NSV 2.