Historische winst Bunshot teams

Afgelopen week gebeurde wat nog niet heel vaak is vertoond in de clubhistorie van onze tafeltennisclub. Alle teams wonnen vorige speelronde hun wedstrijden. Een mooie opsteker voor de club die begin juli haar 50 jarig jubileum zal vieren. Vanavond gaat de competitie verder met maarliefst vijf thuiswedstrijden, Bunshot 4 is deze week vrij en Bunshot 8 speelt morgen uit.

Ondanks een brand op 6 februari in het naastgelegen sportcafé kon Bunshot 1 afgelopen donderdag al weer spelen tegen Maarssen 2. Wellicht was de tegenstander nog wat van slag door de gebeurtenissen, want de punten gingen hier naar Arjan de Graaf en Ronny Vermeer. Winst van beiden in de dubbel, een enkele winst van Vermeer en tweemaal winst van De Graaf zorgde voor een prima 1-4 uitslag. Straks speelt Bunshot 1 in deze 1e klasse B tegen TVP 2 in De Kuil.

In de 1e klasse C wisten Rutger en Pieter van de Vuurst ook met 4-1 te winnen. Tegenstander WIK 1, de koploper in deze poule, snoepte 1 puntje af van Rutger, Pieter scoorde tweemaal en samen wisten zij de dubbel te winnen. Een knappe prestatie van beide heren die hierdoor aanhaken als 3e op de ranglijst. Deze week is voor vader en zoon een vrije week, komende woensdag komt Veenland op bezoek.

In de 2e klasse A kregen Robert van der Mast en Rob Boers pittig tegenstand van Woerden 1. Beide heren kwamen in hun singles eenmaal tot scoren, en omdat het dubbelspel na 5 superspannende games ook werd gepakt, kwam de score hier uit op 3-2 in het voordeel van Bunshot 3. Dit team staat nu op de 3e plek, maar ziet ZETA en Bijmaat licht uitlopen. Vanavond staat de ontmoeting met De Schans 1 ingeroosterd. Bij winst blijft men in het spoor van de nummers 1 en 2.

Evert Blotenburg had Klaas Huijgen gevraagd om in te vallen tegen Hilversum 3. Helaas kon Huijgen in zijn enkelspel net niet overtuigen, maar werd de dubbel met Blotenburg wel gewonnen. Omdat Blotenburg in zijn singels de volle winst boekte, pakte Bunshot 4 hier een 3-2 overwinning. In deze 4e klasse G staat Bunshot 4 op de 2e plek, 1 punt hoger staat Barneveld 1, toevallig de tegenstander van komende woensdag.

Een avond later, op donderdag, speelde Huijgen met zijn eigen team, Bunshot 5, uit bij De Schans 2. Hier was hij goed voor tweemaal winst, Zeger van Twillert was met twee nederlagen ronduit onfortuinlijk tegen het sterke Montfoortse tweetal. Overigens werd door de overwinning in de dubbel wel een 2-3 zege bijgeschreven voor dit koppel wat momenteel keurig op de 2e plaats van de 5e klasse A staat. Vanavond spelen beide mannen tegen de hekkensluiter uit de poule, Bijmaat 6.

Uit bij TVP 7 wisten Jacob van de Vuurst en Jan Duijst vorige week een zwaarbevochten 2-3 uit het vuur te slepen. Van de Vuurst was goed voor twee gewonnen partijen, Duijst scoorde eenmaal. De belangrijke dubbel was voor de Puttenaren, waardoor Bunshot 6 bleef steken op een 2-3 eindzege. Als vanavond van DTV Smash wordt gewonnen, kan dit team een plek in de 5e klasse F opschuiven.

Mede door de knappe 4-1 uitslag op NSV 1 hebben Niels van den Broek en Paul Jorritsma met Bunshot 7 beslag weten te leggen op de 1e plaats van de 6e klasse H. In punten staan zij gelijk met Maarssen 11, alleen heeft Duo 7 een wedstrijd minder gespeeld. Als vanavond tegen Fletio 4 ook wordt gewonnen kan men de koppositie alleen nog maar verder versterken.

In de 6e klasse G staat Bunshot 8 met een wedstrijd minder gespeeld op de 3e plaats. Als Tom Nieborg, Bert Vos en Jaco Blotenburg, net als afgelopen week, weer winnen kunnen zij het nummer 1 SVO 5 en nummer 2 DTV Smash 3 nog heel moeilijk maken.  In ieder geval was er vorige week een knappe 1-4 winst bij SVO en speelt dit team morgen verder tegen Maarssen 14.