Vijf Bunshot teams winnen

Bijna alle plaatselijke tafeltennissers hebben de eerste ronde van de voorjaarscompetitie er al weer op zitten. Doordat de mannen van Bunshot 1 waren geveld door de griep, werd de wedstrijd tegen TVP uitgesteld en Bunshot 7 komt pas deze week voor het eerst in actie. Van de andere zes tweetallen pakten er vijf een zege. Vanavond in speelronde twee komen vier teams thuis in De Kuil in actie, de andere vier koppels spelen uit.

In de 1e klasse B speelt Bunshot 1 morgenavond uit tegen Maarssen 2.

Voor de mannen van Bunshot 2, we hebben het dan over de 1e klasse C, is er deze week een uitwedstrijd tegen TVP 1. Overigens werd de eerste wedstrijd van dit seizoen, Pieter en Rutger van de Vuurst speelden tegen ONI 1, nipt verloren. Beiden scoorden eenmaal met hun singles, maar het dubbelspel bracht hier de doorslag voor het IJsselsteinse tweetal, uitslag 2-3. Ook de andere wedstrijd in deze poule, Veenland tegen WIK eindigde in een 2-3 uitslag.

Bunshot 3, uitkomend in de 2e klasse A, ging er met alle punten vandoor uit bij De Schans. Voor Robert van der Mast en Bennie van Luit leverde het weerzien met de 2e klasse een afgetekende 0-5 winst op. Beiden wonnen met gemak hun singles en winst in de dubbel zorgde voor de kers op de taart. Vanavond gaat het in deze klasse verder met een thuiswedstrijd tegen ZETA 2, wat afgelopen week ook met 5-0 won tegen Woerden 1.

Ook Evert Blotenburg en George Reynolds pakten met Bunshot 4 een prima overwinning. Reynolds pakte beide singles, Blotenburg scoorde eenmaal en beide mannen konden winst in de dubbel noteren. De einduitslag hier werd dus 4-1. Morgenavond gaat in deze 4e klasse G de strijd voor het 4e verder met de uitwedstijd tegen ZTTV 4, wat afgelopen week met 1-4 bij Smash wist te winnen.

In de 5e klasse A kwamen Zeger van Twillert en Klaas Huijgen uit op een kleine winst tegen het Huizer Bijmaat 6. Tweemaal winst van Huijgen en eenmaal van Van Twillert en een bijna uitzonderlijk verlies in de dubbel zorgde voor een 2-3 eindstand. Vanavond ontmoeten deze heren TVP 8 in De Kuil.

In de lastige 5e klasse F konden Jan Duijst en Jacob van de Vuurst uiteindelijk toch een overwinning bijschrijven. Duijst beleef weliswaar met zijn singles puntloos, samen met Van de Vuurst werd wel het dubbelspel gewonnen. Tel daar de knappe dubbele winst van Van de Vuurst uit zijn singles bij op en dan kom je uit op een 2-3 winst tegen het sterk spelende DTV Smash 2 uit Driebergen. Straks speelt Bunshot 6 thuis tegen TVS 4.

Ook voor Bunshot 7 is er vanavond in de 6e klasse H een thuiswedstrijd tegen ttv VHC 7.

Bert Vos en Tom Nieborg speelden met Bunshot 8 afgelopen woensdag thuis tegen SVE 8. Door slim spel pakten deze mannen zowel hun beide enkelspelen als ook de dubbel en kon aan het eind van de avond dus de maximale 5-0 worden opgeschreven. Een knappe prestatie die dit team hopelijk morgen, dan is het in deze 6e klasse G uit tegen Maarssen 14, een vervolg kan geven.