Voorjaarscompetitie gestart

Na de gezellig verlopen clubkampioenschappen bij Bunshot, half de december, is het even stil geweest rondom de tafeltennisclub. Daar komt echter vanaf deze week weer verandering in, want de voorjaarscompetitie gaat deze week beginnen. Acht duo teams binden de strijd aan in de regionale competitie, waarbij kan worden aangetekend dat deze tweetallen keurig over de verschillende klassen zijn verdeeld. Er wordt vanavond gestart met vier thuiswedstrijden, drie teams spelen uit en Duo 7 is nog vrij.

De mannen van Bunshot 1, we hebben het dan over de 1e klasse B,  starten vanavond met gelijk een lastige partij tegen TVP 2 uit Putten. Ronny Vermeer en Arjan de Graaf hebben Arie van Diermen na zijn heupoperatie ook weer toegevoegd aan hun team en met z’n drieën hoopt dit team in eerste instantie handhaving in de hoogte klasse te bewerkstelligen. Anders tegenstanders in deze poule zijn onder meer Overhees, Maarssen en Gispen.

Voor vader en zoon Van de Vuurst is toch ook een plaatsje in de 1e klasse gereserveerd. Pieter en Rutger komen met Bunshot 2 uit in poule C en beginnen vanavond thuis tegen ONI 1, andere tegenstanders in deze poule zijn Veenland, WIK, TVP en UTTC.

Na het kampioenschap in de 3e klasse afgelopen najaar, spelen Robert van der Mast, Bennie van Luit en Rob Boers een klasse hoger, samen met onder meer Bijmaat, Zeta en Woerden komt Bunshot 3 uit in de 2e klasse A. Morgen wacht de eerste wedstrijd van dit voorjaar, dan is het uit tegen De Schans 1 in Montfoort.

Poule G van de 4e klasse is de poule waarin Bunshot 4 gaat proberen kampioen te worden. Evert Blotenburg en George Reynolds treffen tweetallen uit onder andere Barneveld, Hilversum en Zeist, maar beginnen dit voorjaar vanavond thuis tegen Woerden 6.

In de 5e klasse A spelen Klaas Huijgen Zeger van Twillert vrijdagavond uit bij Bijmaat 6 in Huizen. In deze poule ontmoeten beide heren ook nog koppels van TVP, TVS, Shot en De Schans.

Jan Duijst en Jacob van de Vuurst spelen namens Bunshot 6 deze week uit bij DTV Smash in Driebergen. TVS, Huizen, Overhees en TVP maken deze 5e klasse F compleet.

Niels van den Broek en Paul Jorritsma kunnen nog een weekje extra trainen, want hun eerste partijen in de 6e klasse H staan pas komende week ingeroosterd. Deze mannen spelen komende woensdag thuis tegen VHC 7 en in deze poule is er ook tegenstand van NSV, Maarssen, Barneveld en Fletio.

Tenslotte spelen Bert Vos, Jaco Blotenburg en Tom Nieborg met Bunshot 8 in de 6e klasse G. Deze heren spelen vanavond thuis tegen SVE 8, terwijl ook wedstrijden tegen Maarssen, SVO en NSV op het programma staan.

De verrichtingen van alle teams kunnen vanaf deze week elke woensdag worden gevolgd in de woensdageditie van de Bunschoter. En de prestaties van de dit jaar jubilerende club, in juli bestaat Bunshot 50 jaar, zijn ook terug te lezen op de website, www.ttvbunshot.nl. Neem gerust een kijkje, of kom gezellig langs op de woensdagavond in sporthal de Kuil.