Einde tafeltennisnajaar Feest voor Bunshot 3

Nu de competitie is afgelopen kan de balans worden opgemaakt en kan er alvast vooruit worden gekeken naar de clubkampioenschappen van volgende week en de komende voorjaarscompetitie. Afgelopen week speelden zes teams de laatste wedstrijden van het seizoen, Bunshot 1 en Bunshot 4 hadden de competitie al een week eerder afgesloten.

Bunshot 1 heeft helaas, ondanks de bereikte 5e plek in de 1e klasse A, degradatie niet kunnen afwenden. Het door Pieter en Rutger van de Vuurst totaal aantal behaalde punten van 21 is niet genoeg om ook komend voorjaar weer in de 1e klasse uit te mogen komen. Vanaf eind januari zien we vader en zoon dus terug in de 2e klasse.

Afgelopen woensdag speelden Arjan de Graaf en Ronny Vermeer met Bunshot 2 het tweede deel van het tweeluik met Maarssen. Waar de week daarvoor nog met 3-2 werd verloren kwamen beide heren nu uit op een zwaar bevochten overwinning. De Graaf scoorde zeer knap beide singles en pakte met Vermeer ook de dubbel. Tenslotte was het Vermeer die met eenmaal winst de eindstand op 4-1 bepaalde. Door deze uitslag is Bunshot 2 als 4e geëindigd in deze 1e klasse C en zijn beide heren ook komend voorjaar verzekerd van een plek in de hoogste regionale klasse.

Robert van der Mast pakte vrijdagavond uit bij Veenland tweemaal winst en wist zijn goede vorm van dit seizoen dus weer een vervolg te geven (hij verloor het hele najaar slechts 1 partij). Rob Boers scoorde niet en ook de dubbel was voor het team uit Wilnis. Hierdoor verkeerde Bunshot 3 in de veronderstelling dat men het kampioenschap op onderling resultaat met SVE net had misgelopen. Nadat echter zaterdag de competitieleider werd geraadpleegd, bleek dat Bunshot 3 toch aanspraak kon maken op de titel en de bijbehorende promotie naar de 2e klasse. In deze 3e klasse B haalden Bunshot 3 en SVE 4 beiden 34 punten. De onderlinge wedstrijden eindigden tweemaal in 3-2 winst voor elk team, maar het aantal gewonnen games bleek uiteindelijk de doorslag te geven. In de twee wedstrijden met SVE had Duo 3 20 gewonnen games ten opzichte van 19 voor het tweetal uit Utrecht. De mannen gaan samen met 3e man Bennie van Luit vanavond het kampioenschap uitgebreid vieren.

De laatste wedstrijd van Bunshot 4, George Reynolds en Evert Blotenburg speelden afgelopen maandagavond uit bij koploper TVP 3, leverde slechts 1 puntje op. Reynolds redde hier de eer. Bunshot 4 sluit de 3e klasse A af op de 5e plaats en moet hopen of de 12 behaalde punten voldoende zijn om niet te degraderen naar de 4e klasse.

In de 5e klasse F eindigen Klaas Huijgen en Zeger van Twillert op een prima 2e plek. De laatste wedstrijd, vrijdag kwam dit koppel uit in actie tegen Almeerspin 4, werd in stijl afgesloten. Tweemaal winst van beiden en een overtuigende zege in de dubbel leverde de maximale 0-5 score op. Met iets meer fortuin had dit team trouwens een reële kans op het kampioenschap gehad. Wellicht pakt het voorjaar gunstiger uit.

Bunshot 6 kwam vrijdagavond uit op een verliespartij bij WIK 3. Zowel Jacob van de Vuurst als Jan Duijst scoorden eenmaal, maar de rest van de partijen was voor de Duurstedelingen; 3-2. Dit duo team eindigt als laatste in de 5e klasse D en zal volgend seizoen haar heil moeten zoeken in de 6e klasse.

In de 6e klasse D wonnen Niels van den Broek en Paul Jorritsma woensdagavond uit tegen Smash in het prachtige Woudenbergse sportcomplex beiden eenmaal. Helaas bleef het hier bij, waardoor ook hier een 3-2 uitslag werd bijgeschreven. Voor de eindrangschikking had deze uitslag geen gevolgen meer, Bunshot 7 sluit dit najaar af op een 4e plaats en komt in de lentecompetitie weer uit in de 6e klasse.

De laatste wedstrijd van Bart Nieborg namens Bunshot 8 leverde helaas geen punten op. Omdat vader Tom wel winst pakte uit zijn enkelspel en ook de dubbel werd gewonnen, kon er wel een 3-2 zege worden bijgeschreven. Ook dit team sluit de competitie af als 4e en zal ook komend jaar weer acte de presence geven in deze 6e klasse. Overigens zal door het stoppen van Bart de teamsamenstelling wel wat wijzigen, Bunshot 8 (Tom Nieborg en Bert Vos) zoekt nog een 3e man!

De tafeltennissers sluiten hiermee de herfstmaanden af en spelen komende week om de felbegeerde titel clubkampioen 2023. Vervolgens is er tot en met de laatste week van januari de mogelijkheid om zich voor te bereiden op het voorjaar. De eerste wedstrijden daarvan staan gepland in de eerst week van februari.