+ deze week laatste competitieronde + Bunshot 1 wint laatste wedstrijd

Deze week spelen de tafeltennissers van Bunshot de laatste wedstijden van de najaarscompetitie. Bunshot 1 en Bunshot 5 hebben de competitie vorige week al afgesloten, de andere teams spelen, op Bunshot 2 en Bunshot 8 na, allemaal een uitwedstrijd. Vooral voor Bunshot 3 wordt het erg spannend, de concurrent SVE speelt donderdag, de mannen van Duo 3 spelen vrijdag en weten dan dus exact hoeveel punten er nodig zijn om het kampioenschap in de 3e klasse B veilig te stellen.

In de 1e klasse A speelden Rutger en Pieter van de Vuurst donderdagavond uit bij Effect 1. Rutger won één single, Pieter pakte er twee en omdat de dubbel ook werd gewonnen scoorden de Vuursten een prima 1-4 zege. Bunshot 1 eindigt dit najaar op de 5e plaats en het wordt nu rekenen of de 20 punten voldoende zijn om niet te degraderen. Uitslag hiervan is na komende vrijdag bekend.

Ook Bunshot 2, uitkomend in de 1e klasse C, heeft 20 punten, maar men moet vanavond nog thuis tegen Maarssen. Afgelopen week werd in en bij Maarssen 1 nipt verloren. Arjan de Graaf bleef puntloos, Ronny Vermeer pakte eenmaal winst en beide heren wonnen de dubbel. Vanavond heeft dit team de kans om de 3-2 van vorige week om te zetten naar een overwinning en op die manier nog een plek te stijgen op de ranglijst.

Overmorgen wordt het er op of er onder voor Robert van der Mast, Bennie van Luit en Rob Boers. Dit drietal vormt Bunshot 3 en zal in de sterkste opstelling moeten proberen om de lastige tegenstander Veenland te grazen te nemen en daarmee de kampioensschaal in de 3e klasse B te pakken. Op dit moment is de voorsprong op de nummer 2, het Utrechtse SVE 4, nog 2 punten. De mannen zijn dus afhankelijk van de uitslag die de Utrechters morgen tegen Maarssen 3 neerzetten, mocht SVE verliezen, dan zijn 1 of 2 punten voldoende, als SVE wint, dan moet het 3e in ieder geval minimaal 3 punten scoren. Hopelijk kan dit Bunschoter drietal de zenuwen in bedwang houden.

In de 3e klasse A speelt Bunshot 4 deze week uit tegen TVP 3. Voor Evert Blotenburg en George Reynolds zal het zaak zijn om zoveel mogelijk punten te halen, om op die manier degradatie naar de 4e klasse af te wenden. Ondanks dat het 4e in een 5-mans poule zit is het huidige punten aantal van 11 waarschijnlijk niet voldoende.

Bunshot 5 sluit dit najaar hoogstwaarschijnlijk af op een keurige 2e plek. De knappe 0-5 overwinning die Zeger van Twillert en Klaas Huijgen afgelopen vrijdag pakten bij Almeerspin zorgt mede voor een eindscore van 25 punten en alleen als LTTC deze week meer dan 4 punten haalt tegen koploper Zeta zakt het 5e naar de derde plaats.

De mannen van Bunshot 6 zitten eigenlijk in hetzelfde schuitje als Bunshot 4. Men heeft 10 punten uit 7 wedstrijden in een 5-mans poule en speelt deze week uit tegen WIK 3. Alleen wanneer Jacob van de Vuurst, Jan Duijst en Jaco Blotenburg met 0-5 van het tweetal in Kockengen winnen, dan kan men handhaven in deze 5e klasse D, anders volgt waarschijnlijk degradatie naar de 6e klasse.

Ondanks een ijzersterke competitiestart staat Bunshot 7 eigenlijk al een paar weken op de 4e plaats in de 6e klasse D. Mits er vanavond iets heel geks gebeurt in de uitwedstrijd tegen Smash Woudenberg, zullen Paul Jorritsma en Niels van den Broek deze competitiejaargang waarschijnlijk ook gewoon als 4e eindigen. Uiteraard zal ook in deze laatste wedstrijd support van fanatieke zwager Peter niet ontbreken.

Bert Vos en Tom Nieborg gaven afgelopen woensdag uit bij LTTC vol gas en konden de uitwedstijd in Lelystad bekronen met de maximale winst; 0-5. Als vanavond thuis tegen HTTC 8 ook wordt gewonnen, dan sluit Bunshot 8 dit najaar af als 4e in de 6e klasse B. Een prima prestatie van deze mannen die, uiteraard samen met 3e man Bart Nieborg, hun allereerste seizoen in competitieverband hebben gespeeld.