Nederlaag voor Bunshot 1

Tweemaal winst en driemaal verlies was het resultaat van de een na laatste speelweek van de tafeltennis najaarscompetitie vorige week. Deze week is er voor vier koppels een inhaalwedstrijd, allevier spelen uit. Vanavond zijn er geen thuiswedstrijden in de Kuil, volgende week is de laatste competitieweek, en vervolgens worden op woensdag 13 december de jaarlijkse clubkampioenschappen gespeeld.

Waar het Pieter van de Vuurst in de heenwedstrijd bij Shot nog lukte om een puntje te sprokkelen, kwamen de Soesters afgelopen woensdag niet in de problemen tegen Bunshot 1. Het lukte zowel Pieter als Rutger niet om een partij winnen en ook het dubbelspel was voor het tweetal uit Soest, wat door de 0-5 zege direct het kampioensfeest kon aftrappen. Voor Bunshot 1 staat morgen de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma, het is dan uit tegen Effect 1, wat momenteel op de laatste plaats in deze 1e klasse A staat.

Thuis tegen SVE 1 leverde Ronny Vermeer en Arjan de Graaf beiden eenmaal winst uit hun singles op. De dubbel was voor het sterke Utrechtse tweetal waardoor Bunshot 2 uitkwam op een 2-3 uitslag. De mannen staan op dit moment 5e in de 1e klasse C en kunnen zich opmaken voor het tweeluik tegen Maarssen 1. Morgen speelt Bunshot 2 uit, komende woensdag is het thuis in de Kuil. Aangezien het koppel uit Maarssen nog mee doet om de eerste plaatsen beloven dit twee spannende speelavonden te worden.

Bunshot 3 speelde dinsdagavond uit bij SVE en wist daar knap te winnen. Robert van der Mast was spekkoper met twee zeges, Rob Boers pakte met slim spel eenmaal winst. Helaas gingen beiden in de dubbel net onderuit, waardoor de uitslag hier werd bepaald op 2-3. Dit team staat bovenaan in de 3e klasse B, de nummer twee (SVE) volgt op 7 punten, maar heeft een wedstrijd minder gespeeld. Aangezien SVE deze week thuis speelt tegen VHC en de week daarop uit bij Maarssen, weet Bunshot 3 bij het spelen van hun laatste wedstrijd (vrijdag 1 december uit bij Veenland) precies hoeveel punten er behaald moeten worden om het kampioenschap te pakken. In deze poule blijft het dus tot einde volop spannend.

De spanning is er voor Bunshot 4 wel een beetje af. Evert Blotenburg en George Reynolds speelden afgelopen week niet en komen ook deze week niet in actie. Komende maandag spelen zij uit bij TVP en sluiten daarmee de competitie in de onderste regionen van de 3e klasse A af.

In de 5e klasse F, de poule van Bunshot 5, gaat Zeta waarschijnlijk met de kampioenschaal aan de haal. Duo 5, wat vorige week vrij was, speelt overmorgen tegen de rode lantaarndrager uit deze poule, Almeerspin 4. Bij een grote overwinning, en een misstap van LTTC, kunnen Zeger van Twillert en Klaas Huijgen de competitie op de 2e plek afsluiten.

Voor de mannen van Bunshot 6 is een hoge eindklassering mijlenver weg. Op dit moment staat dit duo team met 10 punten uit 7 wedstijden laatste in de 5e klasse D. Deze week is dit team vrij, de laatste wedstrijd is vrijdag 1 december uit tegen WIK 3.

Niels van den Broek en Paul Jorritsma scoorden woensdagavond thuis tegen SVE 7 een keurige winst. Alleen Van den Broek liet een puntje aan de tegenstander uit Utrecht, uitslag werd derhalve 4-1. In deze 6e klasse D valt op dat HTTC 9 alle wedstrijden met 5-0 heeft gewonnen en dus al drie weken (!!!) geleden kampioen is geworden, Bunshot 6 staat nu op de 4e plek en speelt volgende week de laatste potjes van het seizoen tegen het Woudenbergse Smash.

Bunshot 8 haalt vanavond in Lelystad de wedstrijd tegen LTTC 3 in en heeft volgende week nog één wedstrijd te spelen, dan is het thuis tegen HTTC 8. Na de nederlaag van woensdag, het werd 4-1 voor Almeerspin 5, moeten vader en zoon Nieborg en Bert Vos in de komende twee wedstrijden aan de bak om de punten binnen te halen. Aangezien men nu 4e staat in deze 6e klasse B en de tegenstanders 6e, respectievelijk 5e, zijn er volop kansen voor dit team.