Knappe winst Bunshot 1

Naast winst voor het vlaggenschip van Bunshot was er afgelopen week ook nog voor vier andere tweetallen een overwinning. Helaas was er voor drie duo’s verlies. Met nog twee weken te gaan voor het einde van de najaarscompetitie wordt het voor sommige teams spannend, zo is er voor Bunshot 3 een kampioenskans, terwijl sommige koppels moeten vrezen voor degradatie. Vanavond spelen drie duo teams een thuiswedstrijd, twee teams komen deze week buiten de plaats in actie en drie Bunshot tweetallen zijn vrij.

Pieter van de Vuurst was woensdagavond met twee zeges en winst in de dubbel met zoon Rutger de gevierde man. Vitac 1 was voor junior net een maatje te groot, maar door de zeges van senior kon de 3-2 winst Bunshot 1 niet meer ontgaan. In deze 1e klasse A hebben de heren inmiddels 17 punten bij elkaar geslagen, wat recht geeft op een 5e plaats in de rangschikking. Vanavond staat de partij tegen koploper Shot 2 op het programma en vervolgens is het volgende week uit tegen de nummer laatst uit de poule, Effect 1 in Wijk bij Duurstede.

Bunshot 2 komt dit najaar nog drie keer in actie, maar eerst werd er vrijdagavond nipt verloren van het Amersfoortse Over ’t Net 1. Arjan de Graaf won een single en scoorde met Ronny Vermeer het punt uit de dubbel, maar hier bleef het bij, waardoor men uitkwam op een 3-2 nederlaag. Dit team staat momenteel 5e in de 1e klasse C met een puntje minder dan SVE 1, toevallig de tegenstander van vanavond. Bij winst speelt het 2e zich redelijk veilig, er moeten dan echter nog wel wat punten gepakt worden in het tweeluik tegen Maarssen, eerst uit en de laatste wedstrijdweek thuis.

Als de mannen van Bunshot 3 deze week uit bij SVE weten te winnen, kan men het kampioenschap in de 3e klasse B bijna niet meer ontlopen. Afgelopen week speelden Rob Boers en Robert van der Mast trouwens nog een lastige partij tegen VTV 3, Boers kwam tot eenmaal winst, Van der Mast pakte keurig zijn beide singles, maar in het dubbelspel wat beide heren speelden ging het punt in de 5e game toch net naar het tweetal uit Nieuwegein. Ondanks de 3-2 winst voelden beiden zich iets te kort gedaan.

Uit bij Huizen leverden George Reynolds en Evert Blotenburg afgelopen week slechts één puntje op. Reynolds redde de eer voor Bunshot 4 wat momenteel onderaan in de 3e klasse A staat. Deze week spelen beiden niet, de laatste wedstrijd van deze najaarscompetitie voor de mannen van het 4e is maandag 27 november pas, wanneer men in Putten uitkomt tegen TVP 3.

Klaas Huijgen had woensdag hulp van invaller Jacob van de Vuurst ingeroepen voor de thuiswedstrijd tegen LTTC 2. Van de Vuurst speelde niet onverdienstelijk en won eenmaal. Het dubbelspel samen met Huijgen was wel voor de Poolse Lelystedelingen, maar omdat Huijgen beide enkels had gewonnen, kwam Bunshot 5 uit op een 3-2 eindoverwinning. Deze week is dit team vrij en de laatste partijen van het seizoen worden volgende week vrijdag, uit tegen Almeerspin 4 gespeeld.

Jacob van de Vuurst kwam dezelfde avond met zijn eigen team, Bunshot 6, thuis tegen Maarssen 9 in actie. In deze 5e klasse D wist hij knap beide singles te pakken en werd ook, samen met Jan Duijst, beslag gelegd op de dubbel. Doordat Duijst verder puntloos bleef, werd de eindstand hier bepaald op 3-2. Het 6e sluit de rij in deze poule en speelt pas op 1 december weer. Dan is het voor dit koppel uit tegen WIK 3.

De uitwedstrijd tegen TTVN 5 was voor Bunshot 7 vliegensvlug voorbij. Alle partijen werden in drie sets beslist, tweemaal winst voor Paul Jorritsma, eenmaal voor Niels van den Broek en winst van beiden in de dubbel leverde een prima 1-4 winst op. Deze heren staan 4e in de 6e klasse D en spelen straks thuis in de Kuil tegen hekkensluiter SVE 7.

Ook Bunshot 8 staat op de 4e plaats in hun poule, de 6e klasse B. Woensdagavond kregen vader en zoon Nieborg echter pittig tegenstand van ZETA 5. Alleen Tom kon een puntje pakken, Bart bleef met lege handen en ook het dubbelspel was voor de Zeewoldenaren. Overmorgen gaat het voor dit team verder met de wedstrijd tegen dat andere team uit de Flevopolder, Almeerspin 5.