Klein verlies Bunshot 1

Afgelopen week zijn alle acht duo teams van tafeltennis vereniging Bunshot begonnen met de tweede helft van de najaarscompetitie. De eerste reeks terugwedstrijden leverde voor maarliefst 5 tweetallen winst op. In verband met dankdag vandaag, is de Kuil niet beschikbaar voor thuiswedstrijden, vijf koppels spelen deze week uit en vanaf volgende week is er weer een volledig programma.

Thuis tegen de nummer 4 uit de 1e klasse A leverde Pieter van de Vuurst slechts één zwaar bevochten set op. Rutger van de Vuurst bleef met lege handen in zijn singles, maar winst in de dubbel zorgde uiteindelijk voor het belangrijke tweede punt. Met de zware wedstrijd tegen de nummer 2, overmorgen tegen WIK, in het vooruitzicht mag Bunshot 1 redelijk tevreden zijn met de 2-3 uitslag. In de komende 4 wedstrijden moeten de heren proberen de vijfde plek te koesteren om zo in ieder geval rechtstreekse degradatie te ontlopen.

In de 1e klasse C hadden Arjan de Graaf en Ronny Vermeer het woensdagavond onverwacht lastig tegen laagvlieger Bijmaat 2. Beide Bunshotters pakten slechts eenmaal winst, maar doordat het dubbelspel wel werd gewonnen, werd met 3-2 de winst veilig gesteld. Bunshot 2 staat momenteel met een wedstrijd minder gespeeld op de 4e plek, deze week speelt dit duo uit in Almere tegen ATC 2.

De mannen van Bunshot 3 hebben een inhaalrace gemaakt en staan inmiddels bovenaan de 3e klasse B. Ook vorige week werd er weer gewonnen, tweemaal winst van Robert van der Mast, winst in zijn dubbel met Bennie van Luit en eenmaal winst van Van Luit zelf zorgde voor 1-4 tegen VHC in Hagestein. Deze week is Duo 3 vrij, volgende week komt VTV op bezoek in de Kuil.

In de 3e klasse A gaat het Bunshot 4 iets minder voor de wind, hoewel afgelopen woensdag wel knap werd gewonnen van Leerdam 3. Evert Blotenburg en George Reynolds pakten beiden een punt met hun enkelspel en de zege in de dubbel zorgde voor een uiteindelijke 3-2 uitslag. Ook dit team is deze week vrij, volgende week spelen zij uit tegen koploper Huizen 2. Bunshot 4 staat helaas nog steeds laatste in deze poule.

Het gebeurt niet vaak dat een team met 5-0 wint, maar voor Bunshot 5 was het woensdagavond al de 2e keer dit najaar. Klaas Huijgen en Zeger van Twillert pakten Huizen 4 op simpele wijze in en haken door deze winst aan bij de lijstaanvoerder van de 5e klasse F, het Zeewolder ZETA 4. Het onderlinge verschil is 1 puntje in het voordeel van het tweetal uit de Flevopolder, maar vrijdagavond treffen beide kemphanen elkaar in een rechtstreeks duel. Spanning gegarandeerd dus!

In de uitwedstrijd bij Woerden 5 kon alleen Jacob van de Vuurst met eenmaal winst de eer van Bunshot 6 redden. Jaco Blotenburg bleef puntloos en ook de dubbel was voor de gastheren. In deze 5e klasse D speelt Bunshot 6 volgende week weer verder, men ontvangt dan Maarssen 9. Het 6e staat met 7 punten uit 6 wedstrijden als laatst geklasseerd en ziet het degradatiespook opdoemen.

Over de wedstrijd die Bunshot 7 uit speelde bij HTTC 9 kunnen we kort zijn, Paul Jorritsma en Niels van den Broek werden met 5-0 aan de kant gezet door de huidige nummer 1 uit de 6e klasse D. Op zich geen schande, als je bedenkt dat de spelers uit Houten over de gehele competitie pas 3 verliespunten hebben. Deze week zijn er geen competitieverplichtingen, komende maandag is het voor de huidige nummer vier uit de poule weer uit, dan wacht het 5e van TTVN Nieuwegein.

Bert Vos en Tom Nieborg pakten vorige week namens Bunshot 8 een prima 4-1 overwinning op LTTC 3. Alleen Vos gunde een puntje aan de mannen uit Lelystad. Dit team bevindt zich in de middenmoot en speelt overmorgen uit tegen Veenland 6. Als er vrijdag in Wilnis met grote cijfers wordt gewonnen, is er zicht op de 2e plek in deze 6e klasse B.