2e competitiehelft gestart

Vier koppels van tafeltennisvereniging Bunshot speelden vorige week een inhaalwedstrijd, waarbij Duo 3 zelfs driemaal in actie kwam. Overigens was dat ook het enige team wat winst kon bijschrijven, de andere drie tweetallen boekten een verliespartij. Deze week beginnen de terugwedstrijden in de najaarscompetitie, dus over zes weken is bekend wie promoveert, wie degradeert en wie zich weet te handhaven in de huidige poule. Vanavond zal het in de Kuil met vijf thuiswedstrijden een drukke bedoeling worden. De duo‘s 3, 6 en 7 spelen deze week uit.

Bunshot 1 speelt vanavond in eigen huis. Op dit moment staan Pieter en Rutger van de Vuurst op de een na laatste plaats van de 1e klasse A. Het Scherpenzeelse TVS 1,de tegenstander van vanavond, staat met twee punten meer een plekje hoger.

Uit bij SVE 1 leverde Bunshot 2 vrijdagavond slechts twee punten op. Ronny Vermeer pakte een single en won samen met Arjan de Graaf het dubbelspel. Vanavond gaat het in deze 1e klasse C poule verder met een thuiswedstijd voor duo 2 tegen laagvlieger Bijmaat 2. Duo 2 staat overigens op de 4e plek op de ranglijst en zal moeten proberen om Maarssen 1 en de opponent van vanavond onder zich te houden.

Bunshot 3 heeft ondanks het drukke programma een zeer productieve week achter de rug. Maandagavond wonnen Rob Boers en Robert van der Mast met 1-4 van VTV 3. Woensdag was er wederom een 4-1 zege door Rob Boers en Bennie van Luit op Maarssen 3 en datzelfde team werd een dag later weer getrakteerd op een 1-4 uitslag. Ditmaal waren het Van der Mast en Van Luit die de punten pakten. Dit team heeft hierdoor de koppositie in de 3e klasse B overgenomen van SVE 4 en treft vanavond in Vianen de nummer laatst uit de poule, VHC 2.

In de 3e klasse A kwam Bunshot 4 woensdagavond niet verder dan een 2-3 nederlaag op het vader en dochter team van Gispen 3. George Reynolds won een enkelspel en scoorde samen met Evert Blotenburg in de dubbel. Straks speelt het 4e thuis tegen Leerdam 3. Bunshot 4 staat laatste in deze 5 mans poule en moet zich de komende weken richten op de strijd tegen degradatie.

Ook Bunshot 5 is in de 5e klasse F ingedeeld in een 5-mans poule. Op dit moment staan Klaas Huijgen en Zeger van Twillert keurig op de 3e plaats, met slechts 1 puntje achterstand op koploper LTTC 2. Zo meteen is het Bunshot 5 tegen Huizen 4 in de Kuil.

In de 5e klasse D kregen Jan Duijst en Jaco Blotenburg woensdagavond tegen koploper Fletio 4 met 0-5 klop. Ook deze poule bestaat uit 5 in plaats van 6 teams en aangezien het vijfde nu stijf onderaan staat, moet ook dit team alles op alles zetten om degradatie te ontlopen. Morgen staat trouwens de lastige uitwedstrijd tegen Woerden 5 op het programma.

Voor Bunshot 7 scoorde alleen Paul Jorritsma vorige week woensdag twee punten in de thuiswedstrijd tegen SVO 6. Niels van den Broek kwam net te kort en ook het dubbelspel was voor het tweetal uit De Meern. Morgen is het in deze 6e klasse D uit voor Bunshot 7 tegen HTTC 9.

In de 6e klasse B, de poule van Bunshot 8, gaat het voor dit team vanavond verder met een thuiswedstrijd tegen LTTC 3. De partij van afgelopen vrijdag, uit tegen datzelfde LTTC, werd uitgesteld naar een nog onbekende datum.