Nog geen winst voor Bunshot 1

Vijf van de acht duo teams kwamen vorige week in actie waarbij tweemaal winst en eenmaal verlies kon worden genoteerd. Vanavond is het met vijf thuiswedstrijden een drukke boel in de Kuil. Het 2e en het 5e zijn deze week vrij en het 8e team speelt overmorgen uit. Na deze speelweek volgen al weer de terugwedstrijden en zullen langzaamaan de beslissingen in de diverse poules gaan vallen.

Uit tegen de koploper uit de 1e klasse A leverde alleen Pieter van de Vuurst eenmaal winst op, Rutger van de Vuurst bleef met lege handen en ook het dubbelspel was vrijdagavond voor Shot 2. De Soesters gaan hierdoor ruim op kop in de poule, Bunshot 1 staat met 6 punten uit 4 wedstrijden één na laatste en ontvangt vanavond de nummer laatst, Effect 1 uit Wijk bij Duurstede. De Duurstedelingen hebben slechts 4 punten verzameld, dus hier liggen zeker kansen voor vader en zoon Van de Vuurst.

In de 1e klasse C was het afgelopen week even een rustweek voor Bunshot 2 en ook deze week speelt dit team niet. De huidige nummer 3 uit de poule neemt het volgende week op tegen SVE 1.

In de 3e klasse B troffen Robert van der Mast en Rob Boers het Utrechtse SVE 4. Het lukte Van der Mast om een single te winnen, Boers bleef met lege handen, maar aangezien beide heren het dubbelspel wel overtuigend wisten te winnen kwam Bunshot 3 uit op een kleine 2-3 verliespartij. Vanavond gaat de strijd in deze poule verder met een thuiswedstrijd tegen Veenland 3.

Bunshot 4 speelt vanavond in de 3e klasse A om de felbegeerde punten tegen het Puttense TVP 3. Afgelopen week was voor het 4e een vrije week, omdat men is ingedeeld in een poule met totaal 5 in plaats van 6 teams.

Klaas Huijgen en Zeger van Twillert pakten in de 5e klasse F woensdagavond de maximale 5-0 winst. Het laag geklasseerde Almeerspin 4 vormde geen enkele bedreiging voor het sterk spelende Bunshot 5, wat momenteel de ranglijst aanvoert. Deze poule bevat eveneens 5 teams, waardoor ook deze heren van een vrije week kunnen genieten.

Vanavond ontvangt Bunshot 6, na afgelopen week vrijaf te zijn geweest, het 3e team van WIK uit Kockengen. De mannen van het 6e staan momenteel onderaan in de 5e klasse D en zullen dus alles op alles moeten zetten om de punten binnen te hengelen.

Bunshot 7 lijkt met een zege op SVE 7, afgelopen dinsdag, de weg omhoog weer te hebben gevonden. Eenmaal winst van Niels van den Broek, de dubbele winst van Paul Jorritsma en een knappe winst van beiden in de dubbel leverde een 1-4 uitslag op. Als vanavond ook van Smash Woudenberg wordt gewonnen, dan speelt dit tweetal zich richting een veilige positie in de 6e klasse D.

Bert Vos en Bart Nieborg troffen in tegenstander Almeerspin 5 een geroutineerd spelend koppel. Vos redde de eer voor Bunshot 8 door eenmaal winst te pakken. Nieborg bleef puntloos en ook de dubbel was voor het tweetal uit de Flevopolder. In deze 6e klasse B gaat het overmorgen weer verder met de partij tegen de rode lantaarndrager uit de poule, HTTC 8.