Slechte week voor Bunshot

In de derde speelweek van de regionale tafeltenniscompetitie kwam alleen Bunshot 2 tot een krappe overwinning. Zes van de zeven andere teams verloren, en Bunshot 3 kwam helemaal niet in actie. Vanavond spelen drie tweetallen een thuiswedstrijd, er zijn twee uitwedstrijden en drie koppels hebben een vrije week.

De partij die Bunshot 1 uit speelde bij Vitac afgelopen vrijdag was in sneltreinvaart afgelopen. In alle vijf sets werden slechts drie games gespeeld, waarbij viermaal winst door de gastheer uit Wilnis werd gescoord. Alleen Pieter van de Vuurst wist hier de eer te redden. Bunshot 1 ziet door deze 4-1 nederlaag het gat met de koploper in deze 1e klasse A oplopen naar 7 punten . Toevallig is het voor Pieter en Rutger van de Vuurst overmorgen uit tegen diezelfde koploper, het Soester Shot 2.

In de 1e klasse C pakten Ronny Vermeer en Arjan de Graaf met Bunshot 2 een bescheiden zege op Over ’t Net 1. Eenmaal winst voor beiden in de singles en winst in het dubbelspel leverde een 3-2 uitslag op. Dit tweetal is deze week vrij en speelt in week 41 weer verder tegen Maarssen 1. De onderlinge verschillen op de ranglijst zijn hier miniem. Over ’t Net staat 1e met 10 punten, daarna volgt Bunshot 2 met 9 en dan Maarssen 1 met 8 punten. SVE, ATC en Bijmaat volgen met alle drie 6 punten.

Bunshot 3 komt deze week weer in actie. In deze B poule van de 3e klasse maakt lijstaanvoerder SVE 4 vanavond haar opwachting in de Kuil.

Een pittige 0-5 nederlaag was het resultaat van de partij van Bunshot 4 tegen Huizen 2, afgelopen woensdag. Zowel George Reynolds als Evert Blotenburg kwamen er niet aan te pas tegen de nummer 1 uit de A poule van de 3e klasse. Doordat deze poule slechts 5 in plaats van 6 duo teams bevat, is Bunshot 4 deze week vrij, volgende week wacht de strijd met TVP 3 uit Putten.

Ook Bunshot 5 leed een gevoelige nederlaag afgelopen vrijdag tegen LTTC 2. Alleen Klaas Huijgen wist de eer te redden tegen het sterke koppel uit Lelystad, Zeger van Twillert bleef puntloos, uitslag werd hier 4-1. In deze 5e klasse F spelen beide mannen vanavond verder, tegenstander Almeerspin 4 komt op bezoek.

Uit tegen Maarssen 9 leverde Jaco Blotenburg en Jacob van de Vuurst slechts 1 puntje op voor Bunshot 6. Het was hier Van de Vuurst die tot scoren kwam. Het zesde moet met de huidige laatste plek in de 5e klasse D oppassen dat er niet te veel punten worden verspeeld, in ieder geval is men deze week vrij en staat komende woensdag de thuiswedstrijd tegen WIK 3 op het programma.

Bunshot 7 speelde woensdagavond 5 loodzware partijen tegen het Nieuwegeinse TTVN waarbij alleen Paul Jorritsma eenmaal winst kon noteren.  Teammaat Niels van den Broek was er steeds dicht bij, maar verloor telkens nipt waardoor men met 4-1 onderuit ging. SVE 7 tegen Bunshot 7 is de volgende wedstrijd in deze 6e klasse D.

Bart Nieborg beleefde vrijdagavond zijn competitiedebuut met Bunshot 8 tegen ZETA 5. Helaas wist hij zijn eerste partijen niet met winst te bekronen, vader Tom pakte wel twee zeges. Helaas voor vader en zoon was de dubbel voor het tweetal Zeewoldenaren, waardoor men uitkwam op 3-2 verlies. Vanavond wordt het aanpoten voor het laatste team, de nummer 1 uit de 6e klasse B, Almeerspin 5, komt naar Bunschoten om de voorsprong op de ranglijst groter te maken. Het is aan de mannen van het achtste om daar een stokje voor te steken!