Bekercompetitie tafeltennis

Beide bekerteams van tafeltennis vereniging Bunshot speelden vorige week een wedstrijd. Op dinsdag was het voor het eerste team uit tegen Barneveld, het tweede speelde donderdag uit bij TTCL. De resultaten waren wisselend. Deze week zijn voor beide teams vanavond de laatste poulewedstrijden met als inzet een plek bij de eerste twee, zodat in ieder geval in de week na Pinksteren kan worden meegedaan aan de knock out rondes.

Het lastige Barneveld liet zich dinsdagavond zeker niet de kaas van het brood eten. Ronny Vermeer had een slechte avond en wist slechts eenmaal winst te noteren. Pieter van de Vuurst scoorde in twee van zijn vier singles en Rutger van de Vuurst en Arjan de Graaf konden beiden een knappe driemaal winst pakken. Helaas waren beide dubbels wel voor de gastheren uit het kippendorp waardoor aan het eind van de avond de punten werden gedeeld, het werd 9-9. Vanavond speelt Bunshot 1 de laatste wedstrijd van de poulefase, het Puttense TVP 2 maakt haar opwachting in de Kuil. De andere wedstrijd in deze poule is dan trouwens al gespeeld, Overhees 1 ontmoet Barneveld 1, hierdoor kan Bunshot 1 heel makkelijk uitrekenen hoeveel punten minimaal moeten worden behaald om de finalerondes te bereiken.

Ook Bunshot 2 speelt straks tegen een Puttens kwartet, ditmaal is de tegenstander TVP 1. Doordat Bunshot 2 afgelopen donderdag tegen een kleine nederlaag aan liep, zullen deze heren vanavond alles op alles moeten zetten om de volgende ronde te halen. Het werd afgelopen week in de gezellige Leusdense speelzaal 12-6, waarbij de Bunschoter punten als volgt werden verdeeld; Klaas Huijgen en Jan Duijst: tweemaal winst en Jaco Blotenburg en Evert Blotenburg eenmaal winst. Bunshot 2 staat momenteel 2e in deze poule 14, drie punten onder de koploper en drie punten boven de nummer 3, het Soester Overhees 2, wat overigens al eerder in de week in actie komt. Hierdoor weet het tweede welke uitslag minimaal behaald moet worden om in ieder geval op de 2e plaats te eindigen.