Dubbele winst Bunshot

Afgelopen week speelden beide bekerteams van onze plaatselijke tafeltennisclub hun eerste partijen voor de jaarlijkse seizoensafsluiting, de bekercompetitie van de NTTB afdeling Midden. De opzet van deze competitie is iets anders dan de reguliere competitie, want in deze competitie spelen teams met vier spelers tegen elkaar, speelt men volgens de oude puntentelling (dus tot de 21) en als laatste en belangrijkste verschil, er wordt gespeeld volgens een rating. Op deze manier krijgen zwakkere spelers puntenvoorgifte ten opzichte van sterkere opponenten.

Bunshot 1 speelde woensdagavond tegen het eerste van Overhees en deed dat met in de opstelling Ronny Vermeer, Robert van der Mast, Rutger Vermeer en Tom Nieborg. Van de Vuurst en Vermeer speelden de Soester tegenstanders, ondanks de soms pittige puntenvoorsprong van de Soesters, behoorlijk zoek. Beide heren wonnen maarliefst drie van de vier singles. Ook het eerste dubbelspel met Van der Mast en Van de Vuurst werd simpel gewonnen. Ook in de singles was Van der Mast met tweemaal winst belangrijk voor de uiteindelijke eindoverwinning, want doordat ook Nieborg zeer gedegen tweemaal winst pakte en de dubbel met Vermeer ook won, scoorde Bunshot 1 een prima 12-6 zege. Deze week is het voor dit team in een andere opstelling uit tegen Barneveld 1, wat de eerste wedstrijd ook met 12-6 van TVP wist te winnen.

Bunshot 2 deed het thuis tegen Overhees 2 zelfs nog een tikkeltje beter. Na de 18 partijen stond er een keurige 13-5 zege op het scorebord. Matchwinner van de avond was Jacob van de Vuurst, hij kwam uit op viermaal winst en won met Klaas Huijgen de eerste dubbel. Huijgen zelf deed met drie zeges ook een flinke duit in zakje. Ook George Reynolds pakte drie overwinningen, maar hij ging samen met Jan Duijst net ten onder in de tweede dubbel. Tenslotte voegde Duijst ook twee winstpartijen toe aan zijn conto. Morgen speelt Bunshot 2 ook in en iets gewijzigde opstelling uit bij TTCL 2, wat in de eerste wedstrijd met moeite met 10-8 van TVP 1 kon winnen.

Beide Bunshot teams kunnen tevreden terugkijken op een prima start van de bekercompetitie 2023. Als deze trend in de komende weken wordt doorgezet kunnen beiden uitkijken naar plaatsing voor de finalerondes. Vanaf dan, deze wedstrijden beginnen in de week na Pinksteren, geldt het knock out systeem en moet er dus om door te gaan telkens gewonnen worden.