Twee kampioenskoppels bij Bunshot

In de laatste competitieronde die de tafeltennissers van Bunshot afgelopen week speelden, zijn twee duo teams kampioen in hun klasse geworden. Voor Bunshot 4 kon het eigenlijk al niet mis gaan, Bunshot 3 pakte op spannende wijze alsnog de titel in de 2e klasse A. Deze week en komende week zijn er geen competitieverplichtingen meer, in de week van 1 mei begint de bekercompetitie, de traditionele seizoensafsluiting.

Afgelopen vrijdagavond was voor Bunshot 3 extra spannend, omdat mede titelkandidaat SVO ook op deze avond speelde. Rutger van de Vuurst zorgde door verlies in zijn eerste partij voor een 1-1 tussenstand, maar daarna maakten zowel hij, als Pieter van de Vuurst, geen fouten meer, en pakte Bunshot 3 een 1-4 zege op UTTC 2. In dezelfde tijd speelde SVO 2 tegen Huizen 2 iets voortvarender en pakten de Utrechters een 3-0 voorsprong. Vervolgens werd hier de eindstand ook bepaald op 4-1 wat voor de eindrangschikking betekende dat het ene puntje voorsprong wat Bunshot 3 aan het begin van de avond al had, niet meer in gevaar was gekomen. Een knap kampioenschap van Van de Vuurst senior en junior in de 2e klasse A en een dik verdiende promotie naar de 1e klasse van de komende najaarscompetitie.

Het ene puntje wat Bunshot 4 nodig had om definitief de kampioensvlag van de 4e klasse F te hijsen, werd al in de eerste partij door Evert Blotenburg gescoord. Vervolgens kregen Blotenburg en teammaat George Reynolds vleugels en werd VTV 6 met 0-5 aan de kant gezet. Ook hier een hele goede prestatie van dit tweetal en ook voor deze mannen staat er in de komende competitie een plaats in een hogere poule gereserveerd.

Uit bij Shot leverde Bunshot 1 afgelopen dinsdag een dik verlies op. Arjan de Graaf kon geen potten breken tegen het Soester tweetal, alleen Ronny Vermeer wist met eenmaal winst de eer te redden. De mannen van het eerste team sluiten dit seizoen in de 2e klasse D af op een 2e plek en zullen dus in het najaar ook weer in deze klasse uitkomen.

In de 2e klasse B, de poule van Bunshot 2, was er ook in de laatste wedstrijd, thuis tegen ZETA 2 geen winst voor Robert van der Mast en Bennie van Luit. Het werd 0-5 voor het team uit Zeewolde en zoals reeds bekend zal het 2e team degraderen naar de 3e klasse.

Zeger van Twillert en Klaas Huijgen kwamen in hun laatste wedstrijd tegen de nummer twee uit de 5e klasse C, DTV Smash uit op een prima 2-3 overwinning. Beiden wonnen de dubbel en pakten éénmaal winst uit hun singles. Voor de einduitslag in deze poule maakt het overigens niet zoveel meer uit, Bunshot 5 sluit het voorjaar af op een keurige 3e plaats!

Niels van den Broek en Paul Jorritsma wonnen met Bunshot 6 weliswaar hun laatste wedstrijd met 4-1 van TVS 3, maar omdat Reflex Maarn de laatste twee partijen met 5-0 wonnen ging het kampioenschap uiteindelijk alsnog naar het duo uit Maarn.  Jorritsma en Van den Broek deden tot de achtste speelronde serieus mee om de prijzen en zullen ook komend seizoen proberen de promotie naar de 5e klasse te bewerkstelligen.

Ook Bunshot 7 kwam net te kort om de eerste plek in de 6e klasse G op te eisen. Jaco Blotenburg en Jan Duijst wonnen woensdag met 4-1 van SVE 10, de uiteindelijke kampioen Fletio 5 kon de drie punten voorsprong makkelijk verdedigen. Toch kan Bunshot 7 zeker tevreden zijn met de tweede plek.

Koen Schutte en Michiel Koelewijn kwamen er in de laatste wedstrijd van dit voorjaar tegen Traiectum 4 net niet aan te pas. De 0-5 was ietwat vertekenend, want Bunshot 8 sluit de competitie gewoon af als vierde. Ook dit team komt volgende jaar weer uit in de laatste regionale klasse van de tafeltennisregio Midden van de NTTB.