Volle winst Bunshot 1

Viermaal winst en viermaal verlies was de oogst van tafeltennis speelweek 8, afgelopen week. Met nog twee wedstrijdweken te gaan stijgt de spanning voor met name het 3e en het 4e, maar ook Bunshot 6 en Bunshot 7 maken beiden nog een reële kans op het kampioenschap in hun poule. Vanavond wordt het met vijf thuisspelende tweetallen een drukke bedoeling in de Kuil, het 7e en het 8e spelen uit en Bunshot 3 komt volgende week weer in actie.

Door de 0-5 uitslag die Ronny Vermeer de Arjan de Graaf afgelopen dinsdag wisten te pakken op laagvlieger ONI 2 is het verschil met de koploper in deze 2e klasse D nog vijf punten. Toeval of niet, vanavond staat de clash tussen koploper ATC 2 en Bunshot 1 op het programma. Bij een goede uitslag van Bunshot vanavond, winst van volgende week op Shot en een eventuele misstap van ATC in hun laatste wedstrijd, is er nog een kleine kans op het kampioenschap voor Bunshot 1.

Bunshot 2 kan een kampioenschap in hun 2e klasse B al enige tijd op hun buik schrijven. Ook vorige week, uit tegen Overhees 1 werd weer niet gewonnen. Zowel invaller Arie van Diermen als vaste waarde Rob Boers kwamen niet tot scoren in de ongezellige Soester sporthal. Boers redde bijna de eer, maar kwam, eigenlijk exemplarisch voor het hele seizoen, in de vijfde set net te kort. Vanavond ontmoet dit team koploper TVS 2 in de Kuil.

In de 2e klasse A, de poule van Bunshot 3, is het super spannend. Pieter en Rutger van de Vuurst wonnen weliswaar met 3-2 van Huizen 2, men moet op de ranglijst SVE 2 met 1 punt meer nog net boven zich dulden. Deze week is dit koppel vrij, volgende week wordt ingehaald tegen Traiectum, terwijl SVE deze week Almeerspin treft.

De uitslag die Evert Blotenburg en George Reynolds boekten op TVS 3, de mannen wonnen met 3-2, leek niet genoeg om de eerste plaats in de 4e klasse F te handhaven. Gelukkig maakte TTCL een behoorlijke flater door met 1-4 te verliezen van Barneveld en ziet Bunshot 4 de voorsprong oplopen met 3 punten. Vanavond kan men verder afstand nemen in een rechtstreeks duel tegen TTCL en dan is de laatste wedstrijd op 18 april uit bij VTV.

Uit bij Maarssen leverde Bunshot 5 een 2-3 overwinning op. Klaas Huijgen en Zeger van Twillert hadden op meer gehoopt en zullen vanavond thuis tegen Shot uiteraard weer proberen om hoge ogen te gooien. Koploper in de 5e klasse C is ATC 4 wat een wedstrijd minder heeft gespeeld en twee punten voorsprong heeft.

Paul Jorritsma en Niels van den Broek kregen de deksel op de neus in de uitwedstrijd bij HTTC 6. Het werd vrijdag 3-2 voor de gastheren, waardoor Bunshot 6 het gat met de nummer 1 in deze 6e klasse C ziet oplopen naar twee punten. Op zich niet onoverkomelijk, maar beide mannen zullen de komende twee weken vol aan de bak moeten om nog kans te maken op de eerste plaats en de bijbehorende promotie naar de 5e klasse. Bunshot 6 heeft ten opzichte van de huidige nummer 1, Reflex Maarn trouwens wel het makkelijkste programma, vanavond thuis tegen SVO en de laatste week thuis tegen TVS.

Bunshot 7 kwam woensdag niet verder dan 2-3 tegen Fletio 5 en ziet dat deze Vleutenaren de koppositie in de 6e klasse G verder hebben verstevigd. Deze week speelt Bunshot 7 uit tegen DTV Smash en dan is het de laatste wedstrijd thuis tegen SVE 10. Het lijkt dat Fletio een iets makkelijker programma heeft in de komende twee weken.

De mannen van Bunshot 8 hebben zich, mede door de 4-1 overwinning die het team woensdag boekte op NSV 1, stevig genesteld op de 4e plek van de 6e klasse E. Morgen is het voor dit team uit naar Maarssen en dan is de laatste partij van het voorjaarsseizoen thuis tegen Traiectum 4.