Kleine zege Bunshot 1

Van de zeven wedstrijden die onze plaatselijke tafeltennissers afgelopen week speelden, werd driemaal gewonnen en viermaal verloren. Deze week is een rustige week, vanavond zijn er twee thuiswedstrijden en Bunshot 1 speelt deze week uit. De andere vijf tweetallen zijn vrij en kunnen vanavond dus trainen voor de komende laatste wedstrijdweken van deze voorjaarscompetitie.

Thuis tegen VTV 2 leverde Arjan de Graaf de volle winst op en samen met Arie van Diermen werd ook de dubbel gepakt. Helaas bleef Van Diermen in zijn singles puntloos, waardoor Bunshot 1 de avond met een krappe 3-2 overwinning afsloot. Voor de stand in deze 2e klasse D betekent het dat Bunshot 1 als huidige nummer 2 de achterstand op de nummer 1 in de poule, ATC 2, ziet oplopen naar 6 punten. Deze week zijn de mannen vrij, volgende week is het uit tegen ONI 2.

Bennie van Luit had Rutger van de Vuurst opgeroepen om vrijdagavond in te vallen tegen Veenland 2. Ondanks sterk spel kwam Van de Vuurst toch net te kort tegen de sterke koploper uit de 2e klasse B. Ook het dubbelspel was voor de gastheren uit Wilnis, maar gelukkig wist Van Luit met eenmaal winst de eer voor Bunshot 2 te redden. De 4-1 uitslag zorgt er mede voor dat Bunshot 2 stijf onderaan blijft staan. Komende speelweek staat de lastige uitwedstrijd tegen Overhees in de planning.

Twee dagen eerder speelde Rutger samen met Pieter van de Vuurst thuis tegen Almeerspin 2. Junior pakte een zege, senior won tweemaal. Hier bleef het echter bij, zodat de einduitslag uitkwam op 3-2 in het voordeel van Bunshot 3. Door de 1-4 zege van SVE 2 op UTTC 2 staat SVE 2 bovenaan in deze 2e klasse A poule. Deze week is Bunshot 3 vrij, volgende week ontvangt men Huizen 2.

Na de afgelopen vrije week, pakt Bunshot 4 het deze week weer op in de 4e klasse F als Smash Woudenberg haar opwachting maakt in de Kuil. Voor het 4e is het zaak om bij te blijven en het op die manier de lijstaanvoerder TTCL 1 lastig te maken.

In de 5e klasse C boekten Klaas Huijgen en Zeger van Twillert weliswaar winst in de dubbel tegen ATC 4, de eindoverwinning was voor de bezoekers uit Almere. Huijgen won ook één van zijn singles, Van Twillert bleef puntloos, de uitslag werd dus 2-3. Bunshot 5 gaat morgen op bezoek bij laagvlieger Maarssen 12 en verdedigt momenteel de 3e plaats in deze poule.

Uit bij Reflex Maarn leed Bunshot 6 een gevoelige 4-1 nederlaag. Paul Jorritsma scoorde dit ene punt, Niels van den Broek bleef met lege handen en door dit verlies duikelt dit koppel in de 6e klasse C naar de 3e plek. Vanavond spelen beide heren thuis tegen het Hilversumse VEV 3, bij winst komt de 2e plaats weer in zicht.

Jaco Blotenburg en Jacob van de Vuurst pakten uit tegen Maarssen 15 een afgetekende 1-4 zege. Van de Vuurst won eenmaal en scoorde in de dubbel met Blotenburg. Laatstgenoemde was ongenaakbaar in zijn singles, tweemaal winst. Het verschil met de lijstaanvoerder in deze 6e klasse G Fletio, toevallig de tegenstander van volgende week, is slechts 1 punt.

Bunshot 8, middenmoter in de 6e klasse E, verloor uit bij de nummer 1 TVP 6 met 3-2. Hier was Jacob van de Vuurst knap topscoorder met twee winstpartijen, Jan Duijst kwam in de grote Puttense sporthal niet tot scoren. Volgende week staat er voor dit team een thuiswedstrijd tegen NSV 1 op het programma.