^ eerste helft tafeltennis voorjaar zit er op ^ 5-0 voor Bunshot 1

In de laatste speelweek van de eerste helft van de voorjaars tafeltenniscompetitie pakten vijf tweetallen winst, twee duo’s verloren en Bunshot 6 was vrij. Vanavond zijn er, ondanks dat deze week een vrije speelweek is, drie thuiswedstrijden in de Kuil. Bunshot 6 speelt deze week in Scherpenzeel en de andere teams zijn vrijaf.

Thuis tegen Shot 2 leverden Ronny Vermeer en Arjan de Graaf afgelopen woensdag een overwinning met de maximale 5-0 uitslag op. Ondanks dat de eindstand anders doet vermoeden, ging het niet gemakkelijk. Twee sets werden pas na 5 games beslist, drie sets leverden na vier games een winnaar op. Bunshot 1 stijgt hierdoor naar plaats 2 in de 2e klasse D en neemt het volgende week op tegen het Baarnse Elan 1.

Robert van der Mast zorgde vrijdagavond in de uitwedstrijd bij Zeta 2 in zijn eentje voor tweemaal winst namens Bunshot 2. Teammaat Rob Boers kwam niet tot scoren en ook het dubbelspel was voor de sportieve tegenstander uit Zeewolde. Hierdoor moesten deze mannen wederom een verliespartij incasseren (het werd 3-2) en zien zij het degradatiespook elke week dichterbij komen. Vanavond is in deze 2e klasse B thuis tegen de jongelingen van Bijmaat 2.

In de 2e klasse A gaan Pieter en Rutger van de Vuurst als een speer. Woensdag werd het laag geklasseerde UTTC 2 op simpele wijze en in sneltreinvaart met 5-0 aan de kant gezet. De “Vuursten” leiden in deze poule en gaan na de rustweek volgende week op pad naar Utrecht voor de wedstrijd tegen SVE 2.

Thuis tegen VTV 6 pakten George Reynolds en Evert Blotenburg een belangrijke overwinning. Reynolds verslikte zich in de vijfde game van de allereerste set, daarna liep Bunshot 4 makkelijk uit naar de uiteindelijke 4-1 einduitslag. Het vierde team staat bovenaan in de 4e klasse F en speelt volgende week uit tegen Barneveld 1.

Bunshot 5 leed woensdagavond een pijnlijke 1-4 nederlaag. Alleen Klaas Huijgen pakte een puntje van tegenstander DTV Smash 2, Zeger van Twillert bleef nipt puntloos en ook de dubbel was voor de Driebergenaren. Het 5e zakt hierdoor naar plaats 3 in deze 5e klasse C en neemt het volgende week op tegen Leerdam 6, wat 12 punten minder heeft…

Duo 6 was afgelopen week vrij en speelt deze week uit tegen het 5e van TVS. Niels van den Broek en Paul Jorritsma staan in deze 6e klasse C op de 3e plaats, maar het verschil met de koploper is slechts 4 punten, terwijl het 6e ook nog een wedstrijd tegoed heeft.

Jaco Blotenburg en Jan Duijst wisten dinsdagavond het Utrechtse SVE 10 met 0-5 te verpulveren. In deze 6e klasse G staat Bunshot 7 momenteel op de derde plek, koploper Fletio heeft echter slechts één puntje meer. Als vanavond ook met grote cijfers wordt gewonnen van laagvlieger VHC 6, kunnen beide heren een serieuze gooi naar de koppositie doen.

Jacob van de Vuurst toonde dinsdagavond uit bij Traiectum wederom zijn waarde door tweemaal winst te pakken en samen met Michiel Koelewijn ook de dubbel te winnen. De twee andere punten waren voor de Utrechtse studenten, maar Bunshot 8 kan tevreden zijn over de 2-3 zege en de huidige 3e plaats in de 6e klasse E. Vanavond staat de clash met de huidige nummer twee, HTTC 5 ingeroosterd.