* Bunshot 2 in gevarenzone * Verlies voor Bunshot 1

In speelweek 4 kwamen vier tafeltennis duo teams tot winst, de vier andere tweetallen die in actie kwamen in hun poule verloren. Deze week, we zitten inmiddels in speelweek 5, sluiten de meeste teams de eerste helft van de competitie al weer af, volgende week is een inhaalweek, waar overigens gretig gebruik van wordt gemaakt en dan starten in de week daarna de terugwedstrijden al weer. Vanavond zijn er vier thuiswedstrijden, drie andere teams komen elders in actie.

Na de degradatie vanuit de hoofdklasse naar de 1e klasse en vervolgens de degradatie naar de 2e klasse, leek Bunshot 1 een ogenschijnlijk makkelijk seizoen tegemoet te gaan. Het tegendeel bleek echter waar in de ijzersterke 2e klasse D. Na een zeperd tegen VTV, twee weken geleden, kwamen Arjan de Graaf en Ronny Vermeer dinsdagavond tegen de koploper ATC 2 niet verder dan een 4-1 nederlaag. Het was hier De Graaf die de eer van het eerste team redde. Ook vanavond moet dit team weer aan de bak, de nummer twee op de ranglijst, het Soester Shot 2, maakt haar opwachting in de Kuil. Bunshot 1 bekleedt op dit moment nog de derde plek in deze poule.

Ook Bunshot 2 kent in de 2e klasse B een aantal loodzware tegenstanders. Afgelopen week traden Bennie van Luit en Rob Boers aan tegen TVS 2 en alleen Van Luit kon hier eenmaal winst noteren. Boers bleef kansloos en ook het dubbelspel werd met enig fortuin, dat dan wel, gewonnen door de gastheren uit Scherpenzeel. De 4-1 eindstand zorgt ervoor dat het tweede dieper in de degradatiezorgen wordt gedrukt. Overmorgen staat in ieder geval de wedstrijd tegen ZETA 2 geprogrammeerd.

Daar waar het 1e en het 2e het super lastig hebben, lijkt Bunshot 3 op stoom te raken. De thuiszege van afgelopen week, Pieter en Rutger van de Vuurst wonnen knap met 4-1 van Traiectum, zorgt voor een keurige 1e plaats in de 2e klasse A. Wanneer straks thuis ook van UTTC wordt gewonnen, kunnen vader en zoon de voorsprong uitbreiden.

George Reynolds en Evert Blotenburg verloren donderdag nipt bij TTCL 1, maar Bunshot 4 voert de ranglijst in de 4e klasse F gelukkig nog wel aan. Reynolds scoorde eenmaal tegen het koppel uit Leusden, de winst in de dubbel van Reynolds en Blotenburg verzachtte de nederlaag; 3-2. In deze poule staat er vanavond een thuiswedstrijd gepland, VTV 6 komt op bezoek.

Bunshot 5 deed dinsdagavond zeer goede zaken door in Soest Shot 5 met de maximale uitslag te verpulveren. Mede door deze 0-5 staan Zeger van Twillert en Klaas Huijgen samen met DTV Smash op kop in de 5e klasse C. Toeval of niet, juist datzelfde DTV uit Driebergen is vanavond de tegenstander van het 5e.

De 2-3 zege die Bunshot 6 bij SVO 6 boekte, bleek helaas niet genoeg om de koppositie in de 6e klasse C te behouden. Het is nu stuivertje wisselen met Reflex, wat 1 punt meer heeft. Paul Jorritsma en Niels van den Broek zijn deze week vrij, maar spelen maandag weer, dan is het uit bij TVS 5 in Scherpenzeel.

Bunshot 7 ging woensdag thuis in de Kuil met 1-4 de bietenbrug tegen DTV Smash 4. Jaco Blotenburg won een punt, Jan Duijst kwam net te kort en ook de dubbel was voor de sterk spelende gasten. De mannen zakken hierdoor naar de 4e plaats in de poule. In deze 6e klasse G is het deze week uit tegen SVE 10.

Een mooie 3-2 overwinning door Bunshot 8 op Maarssen 14 zorgt ervoor dan Michiel Koelewijn, Koen Schutte en Jacob van de Vuurst inmiddels de hatelijke laatste plek in de 6e klasse E vaarwel hebben gezegd. Het was overigens woensdag Van de Vuurst die zijn beide enkels en de dubbel met Schutte op zijn naam schreef. Deze week strijdt dit team verder met een uitwedstrijd tegen Traiectum 4, de nummer laatst uit de poule.