Prima winst Bunshot 1

Vijf tafeltennis tweetallen wonnen, drie duo’s verloren hun partijen afgelopen speelweek, de tweede week van de voorjaarscompetitie. Vanavond spelen Bunshot 1, 2, 5 en 6 thuis in sporthal De Kuil, de andere teams hebben een uitwedstrijd op het programma staan.

Uit in Nieuwegein hadden Arjan de Graaf en Ronny Vermeer vrijdagavond weinig moeite met VTV 2. Alleen Vermeer moest een puntje aan de tegenstander laten, De Graaf was ongenaakbaar en pakte samen met Vermeer ook nog eens het dubbelspel. De einduitslag van 1-4 zorgt ervoor dat Bunshot 1 inmiddels op kop gaat in deze 2e klasse D. Vanavond ontvangen deze heren het IJsselsteinse ONI 2, wat met 1 punt uit 2 wedstrijden onderaan bungelt.

De 2e klasse B, de poule van Bunshot 2, kent een behoorlijk zware indeling. Nadat in de eerste speelweek al werd verloren, pakten Robert van der Mast en Bennie van Luit afgelopen woensdag tegen Veenland 1 slechts 1 puntje. Ook vanavond zal dit koppel volop aan de bak moeten tegen het op papier veel sterkere Overhees 1 uit Soest.

Uit tegen Almeerspin pakten Pieter en Rutger van de Vuurst vrijdagavond namens Bunshot 3 een afgetekende 0-5 overwinning. Vader en zoon gaan nu samen met Traiectum aan kop in de 2e klasse A en treffen overmorgen in Huizen 2 de volgende tegenstander.

Ook Bunshot 4 voert de rangijst aan. Afgelopen woensdag pakten Evert Blotenburg en George Reynolds ook een prachtige 0-5 overwinning op Smash Woudenberg en hierdoor staan beide mannen twee punten los van de nummer 2. Volgende tegenstander is deze week TVS 3 in Scherpenzeel.

Klaas Huijgen en Zeger van Twillert kwamen vrijdagavond niet verder dan beiden eenmaal winst. Het dubbelspel was voor de tegenstander uit Almere (ATC 4), waardoor de einduitslag uitkwam op 3-2 in het voordeel  van het team uit de Flevopolder. Vanavond speelt Bunshot 5 weer, thuis tegen de nummer laatst uit de 5e klasse C, Maarssen 12.

Ook Bunshot 6 staat bovenaan in de 6e klasse C. Een knappe 3-2 zege door Niels van den Broek en Paul Jorritsma afgelopen woensdag op Reflex Maarn en de 0-5 winst uit de eerste speelweek zorgt voor deze fraaie tussenstand. Vanavond maakt HTTC 6 in deze klasse haar opwachting de Kuil. Nu wordt het voor beide heren zaak de eerste plaats tot het einde toe met hand en tand te verdedigen.

Invaller Jacob van de Vuurst zorgde woensdagavond zeer knap voor twee punten in de wedstrijd van Bunshot 7 tegen Maarssen 15. Vaste waarde Jan Duijst voegde hier nog eenmaal winst aan toe, waardoor dit koppel met 3-2 won. Deze week staat in deze 6e klasse G de strijd tussen de nummer 1, Fletio, en de nummer 2, Bunshot 7, op het programma.

De koploper uit de 6e klasse E, TVP 6, was afgelopen woensdag een maatje te groot voor Bunshot 8. Zowel Michiel Koelewijn als Koen Schutte kwamen iets te kort om punten te pakken, waardoor het 8e strijdend met 0-5 ten onder ging. Deze week pakt dit team het weer op met een uitwedstrijd tegen NSV 1 in Nieuwegein.