Pittig verlies voor Bunshot 1

In de achtste speelweek van de najaarscompetitie kon er voor vijf teams een overwinning worden bijgeschreven. Twee tweetallen verloren en Duo 8 was vrij. Met nog twee wedstrijdweken tot het einde van de competitie voor de boeg is het voor sommige teams nog bloedstollend spannend, zo zijn er onder meer voor Duo 2 en Duo 6 nog steeds kampioenskansen. Vanavond zijn er vier thuiswedstrijden, de andere vier koppels spelen elders in de regio.

Alleen Arjan de Graaf kon afgelopen donderdag in zijn laatste partij een puntje redden tegen het ijzersterk spelende Effect 1. Arie van Diermen had wel heel erg veel pech en bleef aan het eind van de avond met lege handen. Aangezien ook het dubbelspel door de gastheren uit Wijk bij Duurstede werd gewonnen, kwam de eindstand uit op 4-1. Straks staat in de 1e klasse C het interessante duel tussen Bunshot 1 en TVP 2 op het programma. Mochten de Puttenaren in de wedstrijd tegen Shot, eerder deze week, veel punten verspelen, dan kan Bunshot bij een stevige overwinning dit team inhalen op de ranglijst en een gooi doen naar de 3e plaats.

Robert van der Mast en Rob Boers troffen met Bunshot 2 afgelopen donderdag het Baarnse Elan 2. Van der Mast had de minste last van de Baarnse tegenstand, want hij pakte beide singels en voegde zo twee punten toe aan het totaal. Boers had het een stuk lastiger aan de andere kant van de Eem, slechts eenmaal winst viel hem ten deel maar ook het dubbelspel met Van de Mast werd niet gewonnen. Eindstand werd hier dus 2-3. Vanavond is de kampioensclash wanneer Rega 1 uit Nijkerk op bezoek komt. Het verschil tussen beiden is slechts 1 puntje in het voordeel van de Nijkerkers. Als de mannen van het 2e een dikke overwinning pakken, dan komt het kampioenschap behoorlijk dichtbij, bij verlies neemt Duo 2 plaats in de wachtkamer en is het afhankelijk van de uitslagen in de laatste wedstrijdweek.

Afgelopen woensdag zorgden Pieter en Rutger van de Vuurst voor een klein stuntje door met Bunshot 3 TVS 2 met 3-2 te verslaan. Pieter scoorde de volle mep, Rutger won eenmaal en de dubbel was voor het tweetal uit Scherpenzeel. Als morgen, uit tegen Elan 1, ook wordt gewonnen kan wellicht eindelijk afscheid worden genomen van de hatelijke laatste plek in deze super zware 2e klasse A poule.

Uit in Putten kregen Evert Blotenburg en George Reynolds met 3-2 klop van TVP 5. Blotenburg scoorde uit een single en beiden pakten het punt uit het dubbelspel. Mede hierdoor heeft Bunshot 4 het zicht op de 1e plek in de 4e klasse E verloren en verdedigen zij de 2e plaats. Vanavond ontvangen beide heren HTV 1 in de Kuil.

Ook Bunshot 5 staat op de 2e plaats in hun poule, de 5e klasse E. In deze poule maakt Maarssen 6 de dienst uit, dit team heeft aan 3 punten uit de komende twee wedstrijden voldoende om de kampioensschaal in ontvangt te mogen nemen. Zeger van Twillert en Klaas Huijgen leverden overigens woensdagavond een prima prestatie door VTV 7 met 4-1 aan de kant te zetten. Het dubbelspel leverde een punt op, Van Twillert pakte eenmaal en Huijgen tweemaal winst. Deze week gaan deze heren uit naar SC ’t Gooi.

Niels van de Broek en Paul Jorritsma pakten woensdagavond met slim spel de volle 5-0 winst tegen Vlug en Vaardig 2, waardoor Bunshot 6 nog steeds meedoet om de prijzen. Het is eerst deze week uit tegen SVE en in de laatste wedstrijd, Bunshot 6 speelt dan tegen mede titelkandidaat Maarssen 9, wordt deze 6e klasse F poule beslist.

Bunshot 7, momenteel keurig 3e in de 6e klasse E, kwam woensdagavond tegen Traiectum uit op een 3-2 zege. Jaco Blotenburg en Jan Duijst pakten winst in de dubbel en beide heren scoorden eenmaal. Deze week is het voor dit team uit tegen laagvlieger NSV 2.

De mannen van Bunshot 8 spelen, na een verplichte vrije week, deze week verder tegen Maarssen 11. In deze 6e klasse B staan Michiel Koelewijn en Koen Schutte onderaan, het kampioenschap wordt hier beslist door Leerdam of ZTTV.