Drukke inhaalweek voor Bunshot

Ondanks dat deze competitieweek een vrije week is, spelen 6 tafeltennisduo’s een inhaalwedstrijd. Duo 3 tot en met Duo 7 komen woensdagavond in de Kuil in actie, Duo 1 speelt een uitwedstrijd en Duo 3 speelt deze week ook nog een tweede inhaalwedstrijd. Dit drukke programma wordt veroorzaakt door ruilingen in verband met Covid, maar ook omdat komende week de Kuil in verband met dankdag is gesloten.

Bunshot 1 pakte woensdagavond een zwaar bevochten 3-2 zege op Hoogland 2. Matchwinner van de avond was hier de verse opa Arjan de Graaf, hij won beide singles en wist samen met Arie van Diermen beslag te leggen op de dubbel. Deze uitslag zorgt ervoor dat dit team nu op de 4e plaats staat, Over ’t Net en Hoogland sluiten in deze 1e klasse C de ranglijst af. Deze week staat overigens de interessante partij tussen TVP 2 en Bunshot 1 op het programma. Beiden hebben momenteel 13 punten uit 5 wedstrijden en de winnaar van dit treffen stijgt dus 1 plek in de poule.

Robert van der Mast, Bennie van Luit en Rob Boers speelden met Bunshot 2  het 2e team van VTV helemaal kapot. Binnen de kortste keren ging het via 2-0 (winst van Boers en Van Luit) via 3-0 (winst van Boers en Van der Mast in de dubbel) naar 5-0 (wederom winst van Boers en Van Luit), de maximale score. Een echte teamprestatie dus, die er mede voor zorgt dat Duo 2 de koppositie in de 2e klasse B heeft verstevigd. Dit team is deze week vrij, volgende week is het uit tegen Veenland.

Duo 3 kreeg afgelopen dinsdag met 3-2 klop van Overhees 1. Pieter van de Vuurst tekende hier voor beide winstpunten. Deze week ontmoeten Rutger en Pieter eerst de nummer laatst uit de 2e klasse A, TWS 2 in Scherpenzeel, vervolgens komt koploper Bijmaat 1 woensdagavond op bezoek in de Kuil. Elan 1 en SVO 1 spelen ook deze week, zodat aan het eind van de week duidelijk wordt of er grote verschuivingen in de ranglijst zijn te bespeuren.

Doordat Duo 4 vorige week met 3-2 verloor tegen VTV 6 en Shot 2 met 4-1 won, zijn George Reynolds en Evert Blotenburg naar de 2e plaats in de 4e klasse E gezakt. Wanneer woensdagavond met grote cijfers van Vita 1 wordt gewonnen, en het Soester tweetal punten verspeelt, wordt het hier stuivertje wisselen.

Winst in de dubbel en eenmaal winst voor beiden in hun singles leverden Klaas Huijgen en Zeger van Twillert namens Duo 5 een 3-2 winstpartij op tegen Traiectum 1. Woensdagavond gaat het in deze 5e klasse E verder met een thuiswedstrijd tegen de rode lantaarndrager uit de poule, SC ’t Gooi 1. Bij een overwinning kan Duo 5 stijgen naar de 2e plaats.

In de 6e klasse F is het superspannend. Paul Jorritsma en Niels van den Broek wisten uit bij NSV 1 1-4 te winnen, maar omdat Maarssen 9 datzelfde NSV met 5-0 versloeg staan beide tweetallen nu gedeeld 1e! Woensdagavond ontvangt Duo 6 Reflex Maarn, Maarssen komt pas volgende week weer in actie.

Duo 7 staat mede door de 3-2 nederlaag van vorige week tegen Maarssen 10 2e in de 6e klasse E. Het lijkt er op dat de strijd om het kampioenschap in deze poule zal worden gestreden tussen de mannen van Bunshot 7 en het eerder genoemde Leerdam, toevallig ook elkaars opponenten woensdagavond.

Koen Schutte speelde met Duo 8 samen met invaller Jaco Blotenburg tegen SVO 6 en verrassend genoeg was het hier Blotenburg die voor 2 punten wist te zorgen. Het dubbelspel werd verloren, dus de einduitslag werd bepaald op 2-3 ten gunste van het koppel uit De Meern. Bunshot 8 staat momenteel laatste en speelt volgende week pas weer uit, tegenstander is dan ZTTV 6.