Belangrijke winst Bunshot 1

Met het afwerken van de wedstrijden in de vijfde speelweek, afgelopen week, is een groot deel van de tafeltennisteams al weer op de helft van de najaarcompetitie belandt. Na deze week is er voor een aantal teams een inhaalweek, waarna in de week van 31 oktober de terugwedstrijden weer beginnen. Vorige week heeft overigens vijfmaal winst en driemaal verlies opgeleverd. Woensdagavond spelen er weer vier koppels thuis in de vertrouwde sporthal de Kuil, voor vier andere tweetallen staat er een uitwedstrijd op het programma.

Arjan de Graaf en Arie van Diermen wisten de 2-0 achterstand die men opliep in de uitwedstrijd bij Over ’t Net afgelopen vrijdag, toch nog om te buigen naar een 2-3 overwinning. De winst die in het dubbelspel werd behaald gaf beide heren het vertrouwen om toch nog allebei een single partij te winnen. Woensdagavond speelt Bunshot 1 verder in deze 1e klasse C poule tegen laagvlieger Hoogland 2. Voor het eerste team is het nu zaak om de huidige 4e plaats op de ranglijst te verdedigen om zodoende aan het eind van deze competitie niet als degradatiekandidaat te eindigen.

Het lukte Bennie van Luit en Robert van der Mast vrijdagavond slechts ten dele om de voorsprong op tegenstander ONI 1 in de 2e klasse B te behouden. Zowel Van Luit als Van der Mast kwamen niet verder dan één zege en zien dat het gat met de IJsselsteiners nu nog slechts 1 punt bedraagt. Woensdagavond speelt Bunshot 2 thuis tegen VTV 2, winst zorgt voor wat lucht, maar men blijft de verrichtingen van ONI uiteraard ook op de voet volgen.

Het lukte woensdagavond Rutger van de Vuurst net niet om punten te pakken tegen SVO 1. Pieter van de Vuurst scoorde wel tweemaal, maar omdat het dubbelspel voor de bezoekers uit Utrecht was, bleef Duo 3 steken op een 2-3 verlies. Als deze week bij Overhees wordt gewonnen kan Bunshot 3 het de mannen van TVS, wat 1 punt meer heeft, lastig gaan maken.

In de 4e klasse E stond woensdagavond de strijd om de eerste plaats tussen Shot en Bunshot 4 op het programma. Het werd uiteindelijk voor Evert Blotenburg en George Reynolds 3-2, waardoor beide teams nu samen (met 17 punten uit 5 wedstrijden) de lijst aanvoeren. Deze week is het voor Duo 4 uit tegen VTV 6.

De knappe 2-3 zege van Bunshot 5 afgelopen week tegen Fletio 2 zorgt voor een comfortabele 3e plek voor  Zeger van Twillert en Klaas Huijgen in de 5e klasse E. Mocht er woensdagavond thuis tegen Traiectum 2 met ruime cijfers worden gewonnen, dan komt zelfs de 2e plaats in het vizier.

Niels van den Broek kon met Bunshot 6 tegen Maarssen 9 de winning mood van twee weken terug niet doortrekken, hij bleef puntloos in zijn singles, maar won wel de dubbel samen met teamgenoot Paul Jorritsma. Uiteindelijk leverde tweemaal winst van laatstgenoemde de 2-3 eindoverwinning op. De heren staat nog steeds knap bovenaan en spelen deze week uit tegen NSV 1.

Alleen Jan Duijst liet woensdagavond in de thuiswedstrijd met Duo 7 tegen HTTC 4 één puntje schieten. Winst in de dubbel en twee zeges van Jaco Blotenburg zorgde voor de 4-1 eindoverwinning. Ook dit team staat op kop in de 6e klasse E en heeft deze week de uitwedstrijd tegen Maarssen 10 op het programma staan.

De 6e klasse B is voor de mannen van Duo 8 behoorlijk zwaar. Ondanks pittige strijd wisten Michiel Koelewijn en Koen Schutte afgelopen week geen punten te pakken tegen de geroutineerde oudjes van DTV Smash. Bunshot 8 speelt woensdagavond weer thuis, dan maakt SVO 6 haar opwachting in de Kuil.