+ Duo 6 pakt koppositie + Klein verlies Bunshot 2

Doordat bij twee tegenstanders van Bunshot een coronabesmetting was opgetreden, werd voor zowel Bunshot 1 als Bunshot 5 de wedstrijd van afgelopen week op het laatst uitgesteld. Bij de andere tafeltennisteams viel er viermaal winst en tweemaal verlies te noteren. Deze week zijn er woensdagavond vier thuiswedstrijden en over de rest van de week verdeeld staan er ook weer vier uitwedstrijden op het programma.

Na de onverwachte rustweek afgelopen week, speelt Bunshot’s eerste duo team overmorgen weer verder in de 1e klasse C. Tegenstander, in Amersfoort, is Over ’t Net 2, wat met 4 gespeelde wedstrijden momenteel op de 2e plaats op de ranglijst staat. Duo 1 staat daar twee plaatsen en een wedstrijd minder gespeeld onder.

Duo 2 kreeg het afgelopen donderdag behoorlijk lastig tegen het eerste team van Rega. In deze 2e klasse B lukte het Bennie van Luit weliswaar knap om tweemaal winst te scoren uit zijn singles, het dubbelspel met Robert van der Mast ging naar het koppel uit Nijkerk. En omdat Van der Mast geen punt kon pakken uit zijn enkelspelen, bleef de uitslag hier steken op 3-2 voor de gastheren. Deze week is het voor de mannen weer uit naar ONI 1 in IJsselstein. Duo 2 staat nog bovenaan maar men voelt de hete adem van het IJsselsteinse tweetal in de nek. Een stevige overwinning zou dus meer dan welkom zijn.

Pieter en Rutger van de Vuurst pakten met Duo 3 woensdagavond een belangrijke overwinning op Elan 1. Tweemaal winst van Pieter en winst in de dubbel leverde een 3-2 einduitslag op. De heren staan nu nog laatste in de 2e klasse A, maar de winst van afgelopen week geeft zeker vertrouwen voor de komende weken. Woensdagavond spelen de “Vuursten” in ieder geval weer thuis, tegenstander is het Utrechtse SVO 1.

Duo 4 blijft gewoon winnen. Ook vorige week pakten George Reynolds en Evert Blotenburg een 2-3 overwinning bij HTV 1. Beiden wonnen een single partij en scoorden het 3e punt met de dubbel. Omdat concurrent Shot 2 ook met 3-2 won, blijft het onderlinge verschil 1 puntje in het voordeel van de Soesters. Woensdagavond zal in een rechtstreeks duel met Shot 2 bepaald worden wie de koppositie in deze 4e klasse E pakt.

De mannen van Duo 5 kregen ook te maken met uitstel van de wedstrijd van vorige week. Op 26 oktober wordt de partij tegen SC ’t Gooi ingehaald. Deze week spelen Zeger van Twillert en Klaas Huijgen uit tegen Fletio 2 en bij een overwinning kunnen zij het gat richting de huidige nummer 2 in de 5e klasse E een stukje kleiner maken.

De wedstijd van woensdag van Duo 6 tegen SVE 10 betekende voor Niels van den Broek en Paul Jorritsma een easy walkover. Tweemaal winst en winst in de dubbel leverde de maximale 5-0 score op en hiermee hebben beide heren de koppositie in de 6e klasse F gepakt! Nu wordt het zaak om deze te verdedigen en zo de grootste concurrent en tegenstander van donderdagavond, Maarssen 9, voor te blijven.

Duo 7 kwam woensdag uit op een prima 4-1 winst op NSV 2. Alleen Jan Duijst gunde een punt aan de tegenstander, Jaco Blotenburg speelde foutloos en beide heren wonnen de dubbel. Als woensdagavond tegenstander HTTC 4 met grote cijfers wordt verslagen, kan dit team een gooi naar de eerste plek in de 6e klasse E doen.

Duo 8 heeft het loodzwaar in de 6e klasse B. Ook afgelopen week kwamen Michiel Koelewijn en Koen Schutte helaas niet tot scoren. Tegenstander Maarssen 11 speelde net iets slimmer dan de Bunshotters, maar woensdagavond is er een nieuwe kans op eerherstel. Het Driebergse DTV Smash maakt haar opwachting in de Kuil.