Blije gezichten bij Bunshot

Zes van de zeven tafeltennisteams die afgelopen week in actie kwamen wisten hun wedstrijden winnend af te sluiten. Alleen Duo 8 verloor en Duo 3 kwam niet in actie. Deze week, we zijn inmiddels in speelweek 4 van de najaarscompetitie aanbelandt, spelen er vier teams thuis en vier teams uit. Zo gaandeweg het seizoen wordt ook duidelijk welke teams er kansen op een hoge eindnotering maken en welke er nog aan de bak moeten om voor lijfsbehoud te strijden.

Bunshot 1 lijkt met de 4-1 zege van afgelopen week op Effect 1 de weg omhoog op de ranglijst te hebben gevonden. Tweemaal winst van Arjan de Graaf, winst van De Graaf en Arie van Diermen in de dubbel en eenmaal winst van Van Diermen in zijn singles leverde deze eerste overwinning van Duo 1 in de 1e klasse C dit seizoen op. Deze week speelt dit tweetal de lastige uitwedstrijd tegen TVP 2, wat samen met het koppel van Shot 1 uit Soest duidelijke titelaspiraties heeft.

Robert van der Mast en Bennie van Luit wisten met Duo 2 afgelopen woensdag het tweede team van Elan met 4-1 te verslaan. Dit betekende alweer de derde winst op rij en zorgt er voor dat dit team stevig bovenaan staat. Alleen Van Luit verspeelde net een puntje, het dubbelspel werd gewonnen en Van der Mast pakte de volle winst uit zijn enkelspel. Donderdagavond is het voor Bunshot 2 in deze 2e klasse B uit in Nijkerk tegen Rega 1.

Bunshot 3, wat momenteel nog onderaan de 2e klasse A bungelt, was afgelopen week vrijaf, maar woensdagavond pakken Van de Vuurst junior en senior het weer op in de thuiswedstrijd tegen het Baarnse Elan 1. Bij winst stijgen de mannen zeker twee plaatsen op de ranglijst.

Bunshot 4 zorgde met de 4-1 winst op TVP 5 voor de derde overwinning op rij. Evert Blotenburg en George Reynolds moeten echter Shot 2 nog net boven zich dulden. Als woensdagavond uit bij HTV 1 wordt gewonnen en Shot scoort minder punten tegen VTV, dan kan Duo 4 de koppositie in deze 4e klasse E overnemen van de Soesters. Spanning gegarandeerd dus!

Duo 5 pakt in de 5e klasse E tegen de zwakkere tegenstanders, zoals afgelopen week tegen VTV 7 veel punten, maar kan tegen de sterkere net niet overtuigen. Zeger van Twillert en Klaas Huijgen boekten afgelopen maandag 1-4 winst en spelen woensdagavond tegen SC ’t Gooi 1. Wanneer Maarssen 6 en Fletio 2 een misstap maken, dan kan Bunshot 5 zomaar aanhaken en alsnog om het kampioenschap strijden.

De 1-4 zege die Duo 6 op Vlug en Vaardig wist te pakken zorgt er voor dat Paul Jorritsma en Niels van den Broek inmiddels zijn gestegen naar de 2e plek in de 6e klasse F. Als woensdagavond ook van SVE 10 wordt gewonnen, dan kunnen beiden het koploper Maarssen 9 nog knap lastig maken.

Jan Duijst en Jaco Blotenburg scoorden met Duo 7 uit bij Traiectum een prima zege. Alleen Blotenburg verslikte zich eenmaal, waardoor de einduitslag uitkwam op 1-4. In deze 6e klasse E lijkt Leerdam 5 de dienst uit te maken, Bunshot 7 volgt met vier punten minder op de 2e plek. Straks is het voor dit tweetal thuis in de Kuil tegen NSV 2.

Uit tegen de koploper in de 6e klasse B leverde Bunshot 8 helaas geen resultaat op. Michiel Koelewijn en Koen Schutte kwamen er net niet aan te pas tegen het geroutineerde Leerdam 6. Donderdagavond komt Duo 8 weer in actie wanneer de heren uitspelen tegen Maarssen 11.