Nipt verlies Bunshot 1

Slechts drie duo teams kwamen afgelopen week tot een winstpartij, de andere vijf tweetallen leden verlies in de 2e ronde van de najaarscompetitie tafeltennis. Woensdagavond 28 september spelen drie teams een thuiswedstrijd in de Kuil, verder zijn er vier uitwedstrijden en duo 3 is deze week vrij.

Voor Bunshot 1 stond woensdagavond de pittige wedstrijd tegen het eerste van Shot uit Soest op het programma. De mannen hadden in verband met een blessure van Ronny Vermeer Arjan de Graaf en Arie van Diermen opgesteld en beide heren speelden een vijftal loodzware partijen. De Graaf won de eerste wedstrijd, waarna Van Diermen verloor. De dubbel was na 5 games net voor het Soester tweetal en daarna verloor De Graaf zijn tweede single ook na vijf games. In de laatste partij kon Van Diermen wel weer de winst pakken, waardoor de einduitslag werd bepaald op 2-3. Woensdagavond gaat het in deze 1e klasse C verder met een thuiswedstrijd tegen het laag geklasseerde Effect 1.

In de 2e klasse B wisten Bennie van Luit en Rob Boers woensdagavond de maximale winst te pakken op het 2e team van Veenland. Beiden speelden foutloos in hun singles en pakten ook de dubbel; 5-0! Duo 2 staat mede door deze zege verrassend op kop en ontvangt op 28 september het Baarnse Elan 2 in de Kuil.

Bunshot’s duo 3 ging hard onderuit in de uitwedstrijd tegen Bijmaat 1. Alleen Pieter van de Vuurst wist de eer te redden met eenmaal winst, Rutger van de Vuurst bleef met lege handen tegen het listig spelende Huizer tweetal. De mannen bungelen onderaan in de 2e klasse A en komen volgende week weer in actie tegen Elan 1, wat evenveel punten heeft verzameld.

Uit tegen Vita 1 leverde duo 4 (4e klasse E) een keurige overwinning op. Zowel Evert Blotenburg als George Reynolds wonnen een enkelspel, maar de belangrijke winst in de dubbel zorgde hier uiteindelijk voor de 2-3 eindzege. Vanavond spelen deze mannen thuis tegen het Puttense TVP 5.

Voor Zeger van Twillert en Klaas Huijgen zat het woensdagavond niet mee. Koploper Maarssen 6 pakte een 1-4 overwinning in de 5e klasse E, alleen Huijgen scoorde eenmaal. Deze week speelt duo 5 uit tegen VTV 7, de nummer laatst uit de poule.

Niels van den Broek en Paul Jorritsma loodsten duo 6 (6e klasse F) woensdagavond naar een keurige 3-2 winst op NSV 1. Beiden wonnen eenmaal en ook hier bracht winst in het dubbelspel de eindoverwinning. Overigens waren beiden een dag eerder minder fortuinlijk, uit bij Reflex Maarn werd met 3-2 verloren, hier bleef Van de Broek net met lege handen en werden de punten door Jorritsma gescoord.

Duo 7 heeft niet lang kunnen genieten van de 5-0 winst van de eerste wedstrijd van het seizoen. Uit bij Leerdam gingen Jaco Blotenburg en Jan Duijst met 4-1 de bietenbrug op. Lichtpuntje was hier de afgemeten winst met het dubbelspel. In deze 6e klasse E speelt men deze week uit bij Traiectum.

In de 6e klasse B kon Jan Duijst namens duo 8 wel twee punten veilig stellen in de thuiswedstrijd tegen ZTTV 6. Aangezien nieuweling Koen Schutte puntloos bleef, kwam de eindstand hier uit op 2-3. Het 8e speelt deze week uit tegen het 6e van Leerdam.