Bunshot 2 bekert verder

Bij de tafeltennis bekercompetitie werden vorige week voor Bunshot 2 de poulewedstrijden afgerond. Bunshot 1 speelt deze week nog en moet, om verder te gaan, een stevige overwinning op Werinon scoren.

Bunshot 1 kwam overigens woensdagavond sterk uit de startblokken. Na het eerdere 13-5 verlies bij Buna wisten Rob Boers, Pieter van de Vuurst, Bennie van Luit en Robert van der Mast nu met 13-5 te winnen van het 3e van Hilversum. Het was hier Van der Mast die heel knap viermaal winst pakte. Boers en Van de Vuurst scoorden ook prima driemaal en Van Luit won twee singles. Tenslotte zorgde winst van Boers en Van der Mast in de dubbel voor het 13e punt. Deze week speelt dit team hun laatste poulewedstrijd uit bij Werinon in Muiderberg. Om door te gaan naar de volgende ronde moeten de mannen met minimaal 6-12 winnen, anders is voor dit team het bekersprookje uit.

De 10-8 overwinning die Bunshot 2 vorige week boekte op Hilversum 6 bleek voldoende om als tweede te eindigen en zo door te stomen naar de finalerondes van de beker, seizoen 2022. Woensdagavond waren vooral de heren Blotenburg behoorlijk op stoom. Jaco was met viermaal winst ongenaakbaar, vader Evert scoorde drie punten. Klaas Huijgen was goed voor tweemaal winst en Jan Duijst voegde eenmaal winst toe aan het totaal. Doordat Bunshot 2 eerder al won bij Overhees en een klein verliesje boekte bij Vlug en Vaardig gaat dit team als tweede in de eindrangschikking verder in de jaarlijkse tafeltennis seizoensafsluiting.