Bekercompetitie tafeltennis Winst en verlies voor Bunshot teams

De twee afgevaardigde teams van onze plaatselijke tafeltennisclub speelden afgelopen week verder in het prestigieuze bekertoernooi. Nadat beiden zich door middel van de poulefase hadden geplaatst bij de beste 64 teams van de regio is nu de knock out fase begonnen en de twee viertallen beleefden hierin wisselend succes.

De mannen van Bunshot 1 speelden vrijdagavond een regelrechte thriller tegen het achtste team van Hilversum. Arjan de Graaf, Robert van der Mast, Pieter van de Vuurst en Rutger van de Vuurst troffen een tegenstander van formaat, spelers met een hoge rating en dus voor bijvoorbeeld Van der Mast en Van de Vuurst junior af en toe een behoorlijke puntenvoorsprong. Al gelijk bij het begin bleek het een gelijkopgaande strijd te worden, via 2-2 en 5-5 werd het uiteindelijk na 18 partijen 9-9. Bij een dergelijke stand moet een laatste dubbelpartij de beslissing brengen. Aangezien de eerste twee dubbels door Arjan en Pieter, respectievelijk Rutger en Robert werden gewonnen, moet er in die laatste dubbel reglementair door een ander tweetal worden gespeeld. Na lang wikken en wegen besloten Pieter en Robert de strijd aan te gaan. Hilversum had beide kopmannen opgesteld (Daan Bakker en Max Koopman) en daardoor startte Bunshot 1 met een comfortabele 0-9 voorgift. Dit bleek uiteindelijk de doorslag te geven, het tweetal uit de Mediastand kwam er in de eerste game helemaal niet aan te pas (5-21) en in de tweede game waren het Van de Vuurst en Van der Mast die tot het eind toe rustig bleven en de set en dus ook de eindoverwinning wisten te pakken (19-21). Hiermee heeft het eerste team zich geplaatst voor de volgende ronde en kan men zich meten tussen de beste 32 teams van de regio Midden.

Ook Bunshot 2 trof in Hilversum 2 een super sterke tegenstander. Klaas Huijgen, Jan Duijst, George Reynolds en Jaco Blotenburg speelden onder meer tegen twee eredivisie spelers en een landelijk spelend jeugd talent. Ondanks de soms enorme voorgift, zo kreeg Duijst tegen de eredivisiespelers de maximale 19 punten voorgift, lukte het Bunshot 2 niet om grip te krijgen op het geslepen spel van het bloedfanatieke Hilversumse kwartet. Overigens wisten Huijgen en Blotenburg nog wel tweemaal knappe winst te pakken in hun singles, dus helemaal kansloos waren de mannen niet, maar na 15 partijen kon met een stand van 11-4 in het voordeel van de gastheren, besloten worden om niet meer verder te spelen. Hilversum 2 schaart zich dus ook bij de beste 32 teams en voor Bunshot 2 zit er niets anders op dan de collega’s van het eerste team aan te moedigen bij hun vervolgstrijd.

Vrijdagavond gaat voor Bunshot 1 de strijd weer verder. Aangezien de mannen eigenlijk recht hebben op een thuiswedstrijd, maar sporthal de Kuil niet meer beschikbaar is, is besloten de wedstrijd op neutraal terrein te spelen. Tafeltennisvereniging Elan uit Baarn stelt een deel van hun gezellige zaal ter beschikking, zodat Bunshot toch een klein beetje in de buurt aan kan treden tegen het Tielse TC3. Dit viertal uit de Betuwe heeft een team geformeerd met een paar sterke en een paar zwakkere spelers, waardoor er onder meer door de voorgift een aantal spannende partijen zullen volgen.