Bunshot 1 terug naar de 1e klasse

De tafeltennis voorjaarscompetitie is gisteren met de allerlaatste wedstrijd van Bunshot 1 officieel ten einde gekomen. Zoals inmiddels bekend zijn Bunshot 2 en Bunshot 3 kampioen geworden en strijden beide teams in de komende najaarscompetitie in een klasse hoger. Bunshot 4 heeft het dit seizoen niet gered in de 3e klasse en degradeert naar de 4e klasse. Last but not least zal ook Bunshot 1 weer terugkeren naar de 1e klasse.

Maandagavond kwamen Arjan de Graaf en Ronny Vermeer weer niet verder dan een kleine nederlaag tegen Almeerspin 1. De Graaf wist nog wel eenmaal te scoren, Vermeer bleef in zijn singles puntloos. Winst in de dubbel van beide mannen leverde uiteindelijk een 3-2 verlies op. Hierdoor is het eerste team uitgekomen op de laatste plek in de degradatiepoule van de hoofdklasse en zullen zij, evenals de Almeerse tegenstander, in de komende competitie weer uitkomen in de regionale 1e klasse, de klasse waarin in het najaar van 2021 zoveel successen werden geboekt.

Rob Boers en Robert van der Mast zorgden met een 4-1 zege op Reflex 2, afgelopen woensdag, voor een stijlvol afscheid van de 3e klasse. Beide heren wonnen hun singles, het dubbelspel was door slap en ongeconcentreerd optreden van beiden Bunshotters wel voor de gasten uit Maarn. Vanaf september speelt Bunshot 2, uiteraard met aanvoerder Bennie van Luit, in de 2e klasse.

Ook voor Pieter en Rutger van de Vuurst is er in september een plek in de 2e klasse gereserveerd. Ook Bunshot 3 sloot dit voorjaar in stijl af, door uit bij Woerden de maximale 0-5 score neer te zetten. Beide kampioensteams zullen in een later stadium nog in de bloemetjes worden gezet.

Geen bloemen voor Bunshot 4 dit seizoen. De laatste wedstrijd, men speelde woensdag thuis tegen TVP, was eigenlijk exemplarisch voor het hele seizoen. George Reynolds en Evert Blotenburg pakten beide eenmaal winst, maar hier bleef het bij, waardoor ook deze partij met 2-3 werd verloren. Net als vaker in de afgelopen weken was het vaak net niet, waardoor beiden komend seizoen een treedje lager gaan spelen, om daarna hopelijk snel weer terug te keren in de 3e klasse.

Bunshot 5 had de competitie in de inhaalweek al afgesloten en kan tevreden terugkijken op een keurige tweede plek in de 5e klasse A.

Bunshot 6 eindigt als 4e in de 6e klasse C. De 3-2 nederlaag die Paul Jorritsma en Niels van den Broek afgelopen donderdag leden was hierin cruciaal. Als men met 2-3 zou hebben gewonnen had dit tweetal als tweede geëindigd op de ranglijst. Dit team speelt ook in de komende competitie in de 6e klasse.

Ook voor Bunshot 7 is er in september een plaats gereserveerd in de 6e klasse. Ondanks het 1-4 verlies tegen kampioen De Schans 4 en de één na laatste plek op de ranglijst, zien Michiel Koelewijn, Jan Duijst en Jaco Blotenburg de nieuwe competitie met vertrouwen tegemoet.

Nu de voorjaarscompetitie er op zit is het voor de tafeltennissers die nog zin hebben om in competitieverband verder te spelen even twee weken rust. Vervolgens begint in de week van 2 mei traditiegetrouw de bekercompetitie. In deze competitieopzet spelen 4 spelers tegen elkaar, wat samen met 2 dubbels kan zorgen voor bijvoorbeeld een 18-0 overwinning. Er wordt gespeeld met een rating en een voorgifte tabel, wat het ook voor zwakkere spelers mogelijk maakt om bijvoorbeeld van een eredivisiespeler te winnen. De verrichtingen van de twee bekerteams kunnen natuurlijk ook weer worden gevolgd op deze website.