Twee kampioensduo’s bij Bunshot

Twee van de zeven competitie teams zijn afgelopen week, één wedstrijd voor het einde van de voorjaarscompetitie, kampioen geworden in hun poule. Overigens was het voor de meeste teams een succesvolle week, in totaal werd er vijfmaal winst genoteerd en slechts eenmaal verlies. Het vlaggenschip van de club, Bunshot 1, kwam niet in actie.

In poule A2 van de hoofdklasse heeft Bunshot 1 deze week een vol programma. Eerst is het uit tegen Gispen, waarna de poulewedstrijden vrijdag worden afgesloten met een uitwedstrijd. Omdat de punten uit de hoofdpoule zijn meegenomen naar deze verliezersronde, zijn de onderlinge verschillen miniem. Bunshot 1 staat momenteel met 15 punten gedeeld 2e, samen met Gispen 1. Koploper is TVP met 16 punten en de tegenstander van vrijdag, Almeerspin 1, sluit de rij met 14 punten. Dit gegeven belooft een spannend slot van deze competitie voor Bunshot 1. Als de heren als 1e of 2e eindigen, dan spelen zij ook in het komend seizoen weer in de hoofdklasse, bij een 3e of 4e klassering wacht degradatie naar de 1e klasse.

Onder het toeziend oog van teamgenoot Bennie van Luit wisten Rob Boers en Robert van der Mast afgelopen woensdag met 0-5 te winnen bij Smash Woudenberg en zodoende het kampioenschap in de 3e klasse B veilig te stellen. Bunshot 2 is met een totaal van 35 punten uit 9 wedstrijden niet meer in te halen en kan freewheelen richting de laatste poulewedstrijd, volgende week thuis tegen het Maarnse Reflex. In de komende competitie, vanaf september, zullen deze heren hun kunsten in de 2e klasse gaan vertonen.

Ook voor vader en zoon Van de Vuurst staat komend seizoen een plek in de 2e klasse gereserveerd. Afgelopen woensdag werd De Schans 1 met 4-1 opzij gezet en daarmee was ook voor Bunshot 3 het kampioenschap een feit. Maarssen 1 kan weliswaar nog gelijk in punten komen, maar dan is het onderling resultaat doorslaggevend voor Duo 3. In de laatste wedstrijd, volgende week uit bij Woerden, zal de afgelopen competitieronde met een tevreden gevoel worden afgesloten.

In de 3e klasse C ging Bunshot 4 afgelopen week strijdend ten onder tegen het veel sterkere ONI 2. Evert Blotenburg redde hier de eer voor het 4e, George Reynolds kwam er net niet aan te pas, waardoor de einduitslag uitkwam op 1-4. Ook dit team sluit volgende week de competitie af, het is dan thuis tegen TVP 3. Waarschijnlijk zien we dit koppel volgend seizoen terug in de 4e klasse.

In de 5e klasse C is voor Bunshot 5 deze week al de laatste wedstrijd van het seizoen gepland. Als de uitwedstrijd tegen Fletio van deze week afgelopen is, sluiten Klaas Huijgen en Zeger van Twillert dit voorjaar af op een fraaie 2e plaats. Overigens werd afgelopen week Maarssen 5 aan de zegekar gebonden. Bijna vanzelfsprekend werd de dubbel gewonnen, Huijgen voegde tweemaal winst en Van Twillert eenmaal winst toe, uitslag: 4-1.

In de 6e klasse C staan Paul Jorritsma en Niels van den Broek met Bunshot 6 op een keurige 2e plek. Mede door de overtuigende 4-1 winst bij het Soester Overhees, afgelopen week, deelt men deze positie op de ranglijst met het 8e team van Maarssen, overigens de tegenstander van volgende week. Bij winst volgende week, en een misstap van koploper Fletio 5, kunnen beide heren zelfs nog een gooi naar de titel doen.

Bunshot 7 staat momenteel 4e in de 5-mans poule van de 6e klasse F. Tweemaal winst van Jan Duijst, eenmaal van Jaco Blotenburg en winst in de dubbel tegen HTTC 2 leverde vrijdagavond een mooie 1-4 overwinning op. Volgende week is ook voor dit team de laatste wedstrijd van het seizoen, men speelt thuis in de Kuil tegen de koploper, De Schans 4.