Bunshot 2 en 3 op kampioenskoers

Driemaal winst en driemaal verlies was de oogst voor de zes tafeltennisteams die afgelopen week in actie kwamen voor de achtste speelweek van de voorjaarscompetitie. Vanavond zijn er drie thuiswedstrijden, Bunshot’s vlaggenschhip is vrij en het tweede, zesde en zevende spelen een uitwedstrijd. Vervolgens is volgende week de inhaalweek en wordt in de week van 18 april de voorjaarscompetitie afgesloten met de laatste speelronde. Hierna is het seizoen echter nog niet voorbij, de meesten maken zich daarna op voor de bekercompetitie.

De eerste wedstrijd in poule A2 van de hoofdklasse draaide voor Bunshot 1 uit op een kleine 2-3 nederlaag. In een superspannende strijd met TVP 1 uit Putten wist Ronny Vermeer knap eenmaal winst te pakken uit zijn singles. Samen met Arie van Diermen werd het ook dubbelspel winnend afgesloten. Derde man Arjan de Graaf wist in de andere twee enkelspelen net niet tot scoren te komen. Komende week wordt een drukke week voor de heren, maandag is het uit naar Gispen, vrijdagavond is de laatste poulewedstrijd uit tegen Almeerspin. Hierna is direct bekend wie handhaaft in de hoofdklasse en wie degradeert naar de 1e klasse.

Voor de mannen van Bunshot 2 gloort het kampioenschap in de 3e klasse. In hun poule stond woensdag de thuiswedstrijd tegen Maarssen 3 op het programma en waar in de heenwedstrijd nog vrij simpel werd gewonnen, hadden Rob Boers en Robert van der Mast het afgelopen week veel lastiger. Beide heren pakten slechts eenmaal winst, maar omdat de dubbel wel werd gewonnen kwam de eindstand uit op een 3-2 zege. Als in de komende twee wedstrijden minimaal 3 punten worden gescoord, dan kan hier de kampioensvlag in top. Vanavond is het eerst uit tegen Smash Woudenberg, de laatste wedstrijd is op 20 april, thuis tegen Reflex Maarn.

Ook Bunshot 3 kan het kamioenschap haast ruiken. Men staat 6 punten voor op de nummer 2, Maarssen 1, de tegenstander van afgelopen week die het vooral Rutger van de Vuurst behoorlijk lastig maakte. Junior scoorde niet in zijn singles, en verloor ook de dubbel samen Pieter van de Vuurst. Gelukkig wist senior wel twee punten te pakken en viel de 2-3 nederlaag dus nog mee. Vanavond ontvangen beide heren De Schans, vier punten uit twee wedstrijden is hier genoeg voor de kampioensschaal.

Uit bij Gispen 3 leverde Bunshot 4 de tweede overwinning van het seizoen op. Zowel Evert Blotenburg als George Reynolds wonnen een enkelspel en beiden pakten het met de dubbel te verdienen punt. Ondanks de winst staat het 4e team onderaan in de 3e klasse C en is het deze week thuis tegen ONI 2. Hopelijk kan dit team nog wat punten sprokkelen om zo rechtstreekse degradatie naar de 4e klasse te ontlopen..

Klaas Huijgen en Zeger van Twillert gingen woensdagavond thuis met 2-3 ten onder tegen Reflex 3. In deze 5e klasse A zijn de kaarten al geschud, Shot is al kampioen, maar het 5e doet het met de huidige klassering (2e plaats) prima. Vanavond ontvangen deze heren het 5e van Maarssen, doel zal blijven om de tweede plaats te verdedigen.

De prima 4-1 overwinning die Bunshot 6 boekte op DTV Smash afgelopen woensdag zorgt voor een gedeeld derde plek met Maarssen in de ranglijst van de 6e klasse C. Paul Jorritsma was hier spekkoper met tweemaal winst en winst in de dubbel met Niels van den Broek, Van den Broek zelf scoorde het vierde punt. Deze week gaan de mannen richting Soest voor de uitwedstrijd met Overhees 4.

Bunshot 7 speelde afgelopen week niet, maar komt nog wel tweemaal in actie. Deze week is het in deze 6e klasse F uit naar HTTC, waarna de laatste wedstrijd op 20 april thuis wordt gespeeld tegen koploper De Schans 4..