Bunshot 1 door naar volgende poule

Voor de mannen van Bunshot 1 zit het eerste gedeelte van de voorjaarscompetitie er al op, zij spelen vanaf deze week verder in een poule met drie anderen waarin wordt bepaald wie handhaaft in de hoofdklasse en wie degradeert uit deze klasse. Bij de andere koppels viel er afgelopen week weinig te juichen, alleen het 3e en het 7e wisten winst te boeken. Straks zijn er vier thuiswedstrijden in de Kuil, de andere teams spelen uit, waarbij het 2e deze week tweemaal in actie komt.

De laatste wedstrijd uit de A poule van de hoofdklasse, afgelopen woensdag thuis tegen het ijzersterke VTV 1 leverde Bunshot 1 slechts twee punten op. Arjan de Graaf won een single en samen met Arie van Diermen werd knap beslag gelegd op het dubbelspel. De 2-3 uitslag levert een 6e plek op en dus een plekje in een poule samen met Gispen, Almeerspin en TVP. In deze Hoofdklasse A2 zal uiteindelijk de beslissing vallen wie het komend najaar weer mag proberen in de hoofdklasse, en wie er vanaf eind september weer in de 1e klasse zal uitkomen. Vanavond trapt Duo 1 af met een thuiswedstrijd tegen TVP 1, revanche lonkt voor Bunshot 1, want de wedstrijd in Putten eindige in een 4-1 zege.

Thuis tegen Hilversum 2 leverde Bunshot 2 een onverwachte verliespartij op. Rob Boers won weliswaar samen met Robert van der Mast het dubbelspel, in zijn singles bleef hij met lege handen. Gelukkig won Van der Mast nog een enkel en bleef het verlies beperkt tot 2-3. De mannen staan nog op kop in de 3e klasse B, maar deze week wordt de week van de waarheid. Eerst is het uit tegen Traiectum, die gebrand zijn op een thuiszege en vanavond is het thuis tegen Maarssen 3. Bij verlies tegen de studenten van Traiectum zou het zo maar kunnen zijn dat het kampioenschap in deze poule pas in de laatste wedstrijdweek wordt beslist.

Uit bij Barneveld pakten Rutger en Pieter van de Vuurst afgelopen maandag de maximale 0-5 winst. Hierdoor heeft Bunshot 3 in de 3e klasse A inmiddels een comfortabele 7 punten voorsprong genomen op de nummer twee in de poule, Maarssen 1. Toevallig is dit de tegenstander van vanavond, dus bij een overwinning kan het 3e alvast een klein voorproefje op het kampioenschap nemen.

In de 3e klasse C lopen de zaken minder voorspoedig voor Bunshot 4. Uit bij Maarssen 2 werd het 3-2, Evert Blotenburg en George Reynolds pakten beiden eenmaal winst. Helaas moet dit duo vrezen voor degradatie, in de laatste drie partijen moet alles op alles worden gezet om TVP in te halen. De vraag is of dat gaat lukken, zeker gezien het feit dat deze week de strijd tegen koploper Gispen 3 op het programma staat.

De poule waarin Bunshot 5 speelt is er een met grote onderlinge verschillen. Koploper, en tegenstander van afgelopen week, Shot Soest heeft uit 7 wedstrijden slechts 1 verliespunt. Het is dan ook geen verrassing dat Klaas Huijgen en Zeger van Twillert afgelopen dinsdag met 5-0 de bietenburg op gingen. De onderlinge verschillen tussen de andere 5 teams zijn echter een stuk kleiner, waardoor de strijd om de tweede plek gewoon best spannend is. Vanavond speelt het 5e (momenteel 2e in deze 5e klasse A) thuis tegen Reflex Maarn.

Niels van den Broek had afgelopen week, uit bij Leerdam, de pech om net niet tot scoren te komen. Paul Jorritsma pakte hier tweemaal winst, waardoor de uitslag voor Bunshot 6 werd bepaald op 3-2. Twee dagen later was het weer Jorritsma die wist te scoren. Thuis tegen datzelfde Leerdam redde hij de eer, uitslag werd dus 1-4. In deze 6e klasse C staat Bunshot 6 keurig op de 3e plek, vanavond spelen de heren thuis tegen DTV Smash.

Ook Bunshot 7 speelde tweemaal, eerst werd woensdagavond met 1-4 verloren van SVE 8, waarna de uitwedstrijd, vrijdagavond in Utrecht, tegen datzelfde tweetal met 2-3 werd gewonnen. In deze 6e klasse F is het 7e deze week vrij, volgende week wacht een uitwedstrijd tegen de nummer laatst uit deze poule, HTTC 2.