Winst en verlies voor Bunshot 1

Alle tafeltennisteams speelden vorige week een wedstrijd in hun poule, Bunshot 1 kwam zelfs tweemaal in actie. Ook deze week spelen twee teams tweemaal, het 6e en 7e duo spelen zowel uit als thuis. De andere vijf duo teams spelen ook, het 1e en 2e spelen vanavond, de andere teams spelen hun partijen elders in de regio.

Voor Bunshot’s vlaggenschip, Bunshot duo 1, begon afgelopen week in mineur. Arjan de Graaf en Ronny Vermeer troffen in Putten het sterke TVP 1 en wisten slechts eenmaal winst te pakken, beiden wonnen het dubbelspel. Hier bleef het bij, waardoor de gastheren een 4-1 zege op het wedstrijdformulier konden noteren. Woensdagavond kon de vlag echter wel in top bij de thuiswedstrijd tegen Gispen. Tweemaal winst van De Graaf en Vermeer in hun singles en winst door De Graaf en Arie van Diermen zorgde voor de maximale score van 5-0. In deze poule A van de hoofdklasse is het hierdoor ontzettend spannend geworden, Bunshot 1 staat samen met Almeerspin en Gispen op 11 punten. Vanavond eindigt voor Bunshot 1 de strijd in de poule met een thuiswedstrijd tegen VTV 1. Hierna gaan de sterkste nummers 4 de strijd om promotie aan, Bunshot haakt aan bij de zwakste nummers 4 en zal daar strijden om lijfsbehoud. Ook deze partijen zullen in pouleverband worden gespeeld, waarbij hoogstwaarschijnlijk ook nog TVP zal aanhaken.

In de poule waar Bunshot 2 in uitkomt, de 3e klasse B, was het afgelopen donderdag uit tegen Maarssen 3. Eenmaal winst voor Robert van der Mast, tweemaal winst van Rob Boers en winst in de dubbel zorgde alweer een 4-1 zege van het tweede team. Men staat nog steeds bovenaan en ontvangt straks Hilversum 2 in de Kuil. Bij winst vanavond en een goede uitslag tegen Traiectum volgende week kunnen de heren zich voorzichtig richten op het kampioenschap.

Ook voor Bunshot 3 lonkt het kampioenschap. De 4-1 winst van vorige week op Maarssen 1 zorgt voor een voorsprong van 4 punten op ditzelfde Maarssen. Deze week spelen Rutger en Pieter van de Vuurst in ieder geval uit tegen laagvlieger Barneveld 1, wat met slechts 3 punten uit 5 wedstrijden stijf onderaan in de 3e klasse A bungelt.

Evert Blotenburg en George Reynolds hebben het met Bunshot 4 loodzwaar. Woensdagavond was Rega 1 met 0-5 te sterk voor deze heren die afgelopen seizoen nog op zeer knappe wijze kampioen wisten te worden in de 4e klasse. Nu is het in de 3e klasse C behoorlijk afzien, maar wellicht kan morgenavond in de uitwedstrijd tegen Maarssen 2 een ommekeer worden bewerkstelligd.

Zeger van Twillert en Klaas Huijgen proberen in de 5e klasse A aan te haken bij koploper Shot (de tegenstander van deze week), maar helaas loopt het Soester koppel telkens verder uit. In de Kuil had Bunshot 5 het vorige week erg lastig tegen Effect 3, maar eenmaal winst van beiden in het enkelspel en de super belangrijke winst in de dubbel leverde hier een zwaar bevochten 3-2 overwinning op.

De wedstrijd tussen Fletio 5 en Bunshot 6 (6e klasse C) eindigde in een deceptie voor Paul Jorritsma en Niels van den Broek. Het Vleutense tweetal pakte de volle 5-0 winst en heeft hiermee de kampioensaspiraties van Duo 6 een kopje kleiner gemaakt. Het is nu zaak voor beide heren om het hoofd koel te houden en deze week in het tweeluik met Leerdam (eenmaal uit en eenmaal thuis) de bovenste partij te zijn.

Jan Duijst en Jaco Blotenburg pakten namens Bunshot 7 een nipte winst tegen Veenland 5. Voor Blotenburg was er een knappe dubbele winst in zijn singles, Duijst won eenmaal en het dubbelspel was voor het koppel uit Wilnis, uitslag werd hier dus 2-3. Deze week staat in deze 6e klasse F een thuiswedstrijd en een uitwedstrijd op het programma, tegenstander is SVE 8, wat nu, met een wedstrijd minder gespeeld, evenveel punten heeft verzameld als Duo 7.