Winst voor Bunshot 1

Viermaal winst en driemaal verlies was de oogst van inmiddels al weer speelweek 4 van de voorjaarscompetitie. Deze week zijn er door de vakantie iets minder wedstrijden en volgende week zijn er in verband met biddag geen thuiswedstrijden. Bunshot 3, 5 en 6 spelen straks thuis, voor Bunshot 4 staat er een uitwedstrijd op het programma en de andere teams komen pas volgende week weer in actie.

De eerste zege in de A poule van de hoofdklasse was woensdagavond voor Bunshot 1 een feit. Het Flevolandse Almeerspin 1 werd met 3-2 verslagen waardoor de mannen op 5 winstpunten uit 3 wedstrijden komen. Arjan de Graaf had woensdag met tweemaal winst het grootste aandeel in de eindoverwinning. Ronny Vermeer scoorde eenmaal en de dubbel was voor de polderbewoners. Voor de heren van het eerste is het deze week vrijaf, volgende week staat de lastige uitwedstrijd tegen ZETA 1 op het programma.

Bunshot 2 haalde woensdagavond de derde 4-1 overwinning binnen. In een echte teamprestatie werd Smash Woudenberg aan de zegekar gebonden. Tweemaal winst voor Robert van der Mast, eenmaal winst voor Bennie van Luit en derde man Rob Boers scoorde samen met Van der Mast met de dubbel. In deze 3e klasse B is het nu dan ook Bunshot 2 wat op kop staat. Volgende week spelen deze heren uit in Maarn tegen het plaatselijke Reflex 2.

Mede door de uitoverwinning op het eerste team van De Schans is Bunshot 3 inmiddels groepshoofd in de 3e klasse A. Pieter en Rutger van de Vuurst pakten beiden tweemaal winst, het dubbelspel was wel voor het tweetal uit Montfoort, einduitslag werd hier dus 1-4. Als vanavond ook van Woerden 2 wordt gewonnen, kunnen de “Vuursten” de koppositie verstevigen.

De 3e klasse C, de poule van Bunshot 4, is loodzwaar. George Reynolds en Evert Blotenburg pakten tot nu toe slechts eenmaal winst, afgelopen week gingen de heren met 0-5 onderuit tegen het ijzersterke Gispen 3. Deze week is het uit tegen laagvlieger ONI 2, volgende week kruist men de degens met TVP. Het wordt zaak om in deze partijen wat punten te sprokkelen om zodoende uit de gevarenzone te komen.

Bunshot 5 speelt in de 5e klasse A een ongelijke strijd met Shot 3. Het koppel uit Soest staat een straatlengte voor op Bunshot, hierna volgen de andere teams. Klaas Huijgen en Zeger van Twillert verslikten zich afgelopen week in de uitwedstrijd tegen Maarssen 5. Beiden wonnen een single, maar hier bleef het bij, eindstand: 3-2. Vanavond maken de Vleutenaren van Fletio 4 hun opwachting in de Kuil.

Woensdagavond viel voor Bunshot 6 in de thuiswedstrijd tegen het Soester Overhees 4 de derde overwinning op rij te noteren. Winst in de dubbel, eenmaal winst van Niels van den Broek en een dubbele winst van Paul Jorritsma leverde een keurige 4-1 uitslag op. De goede serie blijft niet onopgemerkt, de heren staan momenteel op kop in de 6e klasse C en zullen vanavond wanneer het thuis is tegen Maarssen 8, deze koppositie met huid en haar verdedigen.

Jan Duijst redde de eer van Bunshot 7 in de thuiswedstrijd tegen HTTC 2. Michiel Koelewijn bleef helaas net met lege handen, uitslag: 1-4. In deze 6e klasse F speelt het 7e team volgende week donderdag uit tegen de koploper, De Schans 4 uit Montfoort. De mannen moeten aan de bak, want de nummer laatst uit poule, SVE 8, moet nog een wedstrijd inhalen en dan kan dit Utrechtse koppel de Bunshotters inhalen.